Lovecká tuba na zápalky

Z prázdnych nábojníc do brokovnice sa dá vyrobiť šikovná nádobka na úschovu zápaliek. Prázdne nábojnice sa často dajú nájsť aj v lese po “neporiadnych” poľovníkoch, prípadne ich zoženiete na strelnici, kde vám strelci s radosťou tento odpad podarujú. Na výrobu tejto nádobky potrebujete dve nábojnice, jednu ponecháte v podstate celú a oddelené kovanie z druhej vytvorí vrchnák.

Kovanie nábojnice sa dá jednoducho oddeliť od plastu ak kov dostatočne nahrejete.

Na druhej nábojnici odrežte pokrčený okraj.

Hotová “lovecká” tuba na zápalky. Je na 99% vodotesná, pri otvorení pekne cmuká, testoval som ju ponorením na pár minút do vody a neprepúšťa, to znamená, že zápalky sú dobre chránené minimálne pred vlhkosťou, či prípadným premoknutím v daždi. Po nejakom čase používania sa samozrejme trochu vyderie a stratí na tesnosti, no myslím si, že nieje žiaden problém vyrobiť si novú.

Pre úplnosť informácie… na fotkách sú o “všetko zápalné” zápalky cowboy ku ktorým nepotrebujete škrtátko, dajú sa zapáliť napríklad o kameň či hlavu sekery.

This entry was posted in Z Dielne. Bookmark the permalink.

7 Responses to Lovecká tuba na zápalky

  1. bushcraftercz píše:

    pěkný, vyzkoušim

  2. SALI píše:

    Geniálne! :)

  3. SidewindeR píše:

    Nedá sa dať všeobecný koment k tejto stránke tak ho dám sem.
    Veľký obdiv z mojej strany, stránka ktorú pravidelne sledujem, prešiel som všetky tie desiatky článkov, každý jeden skutočne zaujímavý! Perfektné rady, nádherné fotky, a neuveriteľné zručnosti!
    Mal som potrebu to sem napísať, lebo viem ako dobre padnú také slová!
    Len tak ďalej! ;)

  4. Crazz píše:

    Zdravím! Už skoro celú noc sa vŕtam tvojím blogom, je naozaj super. Mám rád vaše nápady a určite by som chcel byť ako Ty. Mám hrozne rád prírodu aj keď nemám moc šancu dostať sa do lesa, pretože bývam v meste, ale som v podstate od malička vedený k zálesáctvu. Všetko čo o tom viem ma naučil môj dedko ktorý už je tzv. mestský zálesák :D tento nápad určite vyskúšam, ešte ma napadlo, že dedo mi hovoril, vraj aby zápalky boli vodotesné tak je dobré ich namočiť do roztopeného vosku, najlepšie včelieho. Určite tento blog budem čekovať aj naďalej. Prajem veľa zdaru!

    • SKW píše:

      Ahoj Crazz! Ospravedlňujem sa za neskorú odpoveď, no toto leto mám celkom nabité programom, takže som viac vonku než doma :) Ďakujem za milé slová a priazeň, dúfam, že tu aj v budúcnosti nájdeš veci, ktoré Ťa zaujmú. Akonáhle budem mať trochu voľnejší program tak určite blog doplním o nové články, je sa na čo tešiť! Vďaka za tip s včelím voskom, určite to vyskúšam!

      S pozdravom
      skw

  5. Michal píše:

    Skvely nápad ;) ja používam trocha menej imidžový spôsob a to krabička od klasického filmu do foťáku. dobre tesní pred vodou a vojde tam habadej zápaliek (v kazdej fotosluzbe s radostopu podaruju kedze to maju ako odpad). a Kto nemá napr po ruke tie COWBOYky tak ja zvyknem do tej krabicky pribalit aj po dlzke rozstrihnutu krabičku od zápaliek a zrolovanú do valčeka ;) aby bolo kde skšrtnúť v prípade potreby. Tolko moja skusenost ;) inak velmi pekna stranka klobuk dole.. luskam ju uz treti den a nemam dost ;) klobuk dole chlape !

Pridaj komentár