Kožené púzdro k more 860MG

Včera som dokončil kožené púzdro pre môjho brata. Používa nôž mora 860MG stainless ku ktorému je dodávané plastové púzdro s klipom na opasok. Avšak na koženom opasku tento klip ktovieako dobre nesedí a nosenie tohto typu púzdra je nie každému pohodlné. Rozhodol som sa preto ušiť mu kožené s predĺženým závesom. Tu je stručné info a pár fotiek z priebehu výroby pre inšpiráciu.

Puzdro som zhotovil z 3mm hrubej hovädzej hladenice, v mieste švu som medzi steny púzdra vložil pás kože proti prerezaniu šitia. Je zlepené a zošité navoskovanou ľanovou niťou. Na zafarbenie som použil liehové moridlo na porézne povrchy a na finiš včelí vosk. Do pútka na opasok som všil D-krúžok, pomocou ktorého sa púzdro pripája k posuvke na opasku. Tá je zhotovená z pásu kože a dvoch zapínacích nitov. Púzdro je možné podľa chuti nosiť buď takýmto predĺženým spôsobom, alebo klasicky priamo na opasku, stačí D-krúžok nechať visieť v dolnej časti pútka.

Pri farbení sa zvýraznilo pár ľahkých škrabancov, ktoré sa bohužiaľ na koži nachádzali ešte predtým, než sa dostala do mojich rúk. Tieto drobné estetické vady však vôbec neovplyvnia samotnú funkčnosť púzdra.

EDIT: Pridané fotky hrany púzdra.

This entry was posted in Z Dielne. Bookmark the permalink.

11 reakcií na Kožené púzdro k more 860MG

  1. atti.hombre píše:

    jj…aj dva palce!…Pekne si to spravil…až ma iritujú moje čierne puzdra na ten Clipper.

  2. Ivan píše:

    ahoj,
    super pekná prácička, tiež sa na niečo podobné chystám, len ten čas na to si nejako neviem nájsť :(,
    ale ďak za inšpiráciu.

  3. marek píše:

    Mas to pekne,ale k dokonalosti tomu chyba orezanie hran ohranovacom a ich nasledne zalestenie. Marek

    • SKW píše:

      Ahoj Marek! Ďakujem za konštruktívnu kritiku, tú si cením, pretože sa vďaka tomu môžem zlepšiť. Mňa akosi nenapadlo hodiť sem aj nejakú fotku hrany a niesi prvý kto mi to takýmto spôsobom pripomenul, tak som to odfotil dodatočne. Hrany sú orezané, konečnú hranu som natieral voskom a leštil parohom kým som s tým nebol ako tak spokojný. Ale k dokonalosti to má ešte ďaleko, ja niesom žiaden expert na kožu, je to moje druhé púzdro k nožu a stále nemám poriadne nástroje, len improvizované náradie vyrobené z klincov. Ale snažím sa zlepšovať a aj vďaka takým ľuďom ako Ty, čo sa neboja napísať aj kritiku nielen chválu sa posúvam dopredu. Ešte raz vďaka!

      S pozdravom
      skw

  4. Martin Kubica píše:

    Chcel by som si vyrobiť kožené púzdro k malému Victorinoxu – rád by som vedel, ako si tú kožu zošíval – najprv si si urobil šidlom dierky? A kde si zohnal kožu ?
    To tvoje púzdro je nádherné.

    Martin

    • SKW píše:

      Nazdar Martin! Áno diery som robil šidlom, je to lepšie než ich vŕtať, pretože vŕtanie vlastne reže vlákna kdežto diera urobená šidlom sa pekne stiahne a niť tak lepšie drží. Kožu som zohnal na fóre http://www.bushcraft-portal.sk .
      Ďakujem za komentár!
      S pozdravom
      skw

  5. GHOST píše:

    je to pekne aj ja som sa pokúšal vyrobiť púzdro na nôž troch nepodarené ale slúži dodnes ale inak je to veľmi pekná práca

Pridaj komentár

