Táňovo – Smolno 02.01.2012

Na prvej novoročnej vychádzke nám robili spoločnosť kamaráti Ľuboš a Ďula. Prešli sme z Táňova cez Smolno až do Myslín na chatu. Táňovo je rozložitý kopec vo výške 929m. Na vrchole a hlavne na severnej strane bolo všetko krásne zamrznuté a pokryté snehom.

Naskytol sa nám celkom pekný výhľad na okolie. V diaľke vidieť vrch Jaseniny.

Zajačie stopy.

Postupne sadla hmla a zamrznuté kry borievok a šípok vytvárali dojem, že sa človek nachádza v akomsi inom svete.

Napriek tomu, že navonok šípky vyzerajú zamrznuté, vo vnútri skrývajú sladkú, poľahky vytlačiteľnú dužinu.

Schádzame dole k potoku Smolná.

Stopy kuny.

Tento les patrí medzi moje obľúbené miesta. Tieto obrovské prastaré buky ma nikdy neprestanú fascinovať.

Popri velikánoch, ktorí určite pamätajú pár storočí, sa človek cíti doslova ako mravec. Práchnovce na tomto rozkladajúcom sa buku sú jedny z najväčších aké som kedy videl.

Pečená slanina samozrejme nesmie chýbať. Luboš s Ďulom si dopriali tiež.

V dolnej časti Smolna na mňa čakalo prekvapenie. Stopy rysa ostrovida. Na tejto fotke si môžete všimnúť zhlúčik stôp na skale odkiaľ potom po zvalenom kmeni stromu prešiel na druhú stranu potoka. Namiesto preskakovania veľmi rád využíva práve takéto popadané stromy. Rys si nikdy nenechá ujsť príležitosť, ako prejsť cez nejakú prekážku bez zbytočného plytvania energiou.

Pre porovnanie rúčka noža aj s bolstrom meria takmer 11cm.

Stopy neboli čerstvé. Už nebol čas vydať sa po nich, no keď sa mi najbližšie naskytne príležitosť, tak sa sem vrátim. Som presvedčený, že tu budú stopy znovu pretože rys pomerne presne dodržiava svoje trasy, značkuje si teritórium. Už teraz sa na to teším, som veľmi zvedavý aké zaujímavosti a poznatky o miestach výskytu rysa v tejto oblasti mi stopovanie prinesie.

This entry was posted in Denník, Stopárstvo. Bookmark the permalink.

7 Responses to Táňovo – Smolno 02.01.2012

  1. bushcraftercz píše:

    tak na takové místo by se vyplatilo nainstalovat na pár týdnů fotopast… snad taky někdy takové najdu i v ČR

    • SKW píše:

      To máš pravdu, zábery rysa ako prechádza po kmeni cez potok by boli ozaj lahôdka. Chcel by som si do budúcna nejakú zaobstarať. Držím palce nech sa aj tebe zadarí v pátraní po rysoch!

  2. lynxbushcraft píše:

    Parada, tak z takeho objavu by som mal obrovsku radost, urcite sa tam vracaj !

  3. fatal_error píše:

    Fajna priroda, taketo obrovske buky mame aj u nas, aj bradu nosim sem tam taku ako mas ty :DD…no nic niekedy mozno aj zavitam do tvojho kraja, paci sa mi ta priroda, je dost podobna nasej hoci nemame take vysoke kopce. Dufam, ze takych vyletov budes mat cim dalej viac. Fotky su tiez super. Mnoho zdaru. caf

  4. atti.hombre píše:

    Krása,až mi slzy tečú!Tú mačku si nenechaj újsť!

  5. Waldläufer píše:

    Tvoj blog sledujem uz dlhsie a casto zvyknem nakuknut ci si nepridal nejaky novy clanok (btw vdaka za novy o Irbise). Neviem ci som nan prvy raz narazil ked som hladal nieco o bushcrafte alebo o Tanove. Lebo okrem zaluby v potulkach lesom este zdielame nase “reviry” (teda aspon takmer :). Ja sa zvyknem tulat kolo Striebornej. Uz dlhsie sa chystam cez sedlo pod Striebornou prejst na Tanovo. Tvoje fotky su silnym vnadidlom. Akurat, ze mi to asi zase neklapne lebo som si pri snahe vystopovat miestnu diviaciu rotu dorantal nohu.
    MfG
    Waldläufer

Pridaj komentár

