Niekoľko výrobkov z čerešne

Po dlhšej dobe som dokončil dve varešky, lopárik alebo dienko, lyžicu a kuksu. Všetky sú z ”divej” čerešne. Tentokrát som vynechal brúsny papier a nechal som na nich tradičný finiš po noži. Od šmirgľa ostane povrch doškriabaný a na dosiahnutie hladkého povrchu je potrebné použiť šmirgle rôznej zrnitosti postupne až po veľmi jemný grit. Ostrý, vyleštený nôž zanechá povrch hladký ako čepeľ sama a dodáva to výrobkom taký starodávny vzhľad.

This entry was posted in Vyrezávanie lyžíc. Bookmark the permalink.

2 reakcie na Niekoľko výrobkov z čerešne

  1. Tomo píše:

    Ahoj,

    Máš skvelé zručnosti a myslím, že mnoho ľudí si inšpiroval..
    Chcel som sa spýtať , čím si napustil túto kuksu, poprípade aký olej by si mi odporučil pre rukoväť noža, mám hikóriové drevo v dvoch farebných tônoch naraz – bledé a do červena a chcel by som aby vynikli tieto farebné rozdiely a xyladecorom to napúšťať nechcem :) Inak čepeľ je Lauri PT 95mm, zónovo kalená na 63HRC na ostrí , za pár euro , odporúčam hodiť kuk na ňu ak si o nej ešte nepočul :)

    ďakujem.

    T.

    • SKW píše:

      Ahoj, vďaka za pochvalu, veľmi si to cením! Kuksu najčastejšie napúšťam slnečnicovým olejom. Len pozor, nie obyčajným, ktorý sa dá kúpiť v supermarketoch, ale čistým za studena vylisovaným olejom priamo z továrne. Takýto olej môžeš pokojne použiť na napustenie črienok, pretože vysychá a tvrdne. Na zakonzervovanie dreva je veľmi dobrý aj čistý včelí vosk, ktorý možno vsiaknuť do dreva pomocou fénu. Tu však neviem ako vyniknú farby, nikdy som s tým nejak neexperimentoval. O čepeliach lauri som už počul, ale aj tak ďakujem za info :) ktovie, možno ma niekedy chytí aj nožiarsky ošial a nejakú fínku poskladadám. Zatiaľ som však spokojný s morou classic a ako čas plynie tak zisťujem, že nič extra vlastne nepotrebujem.

      Prajem všetko dobré,
      skw

Pridaj komentár

