Oheň trením v zime (Metóda s lukom)

Zima je najlepším obdobím v roku na otestovanie zručností v zakladaní ohňa trením. Ak človek dokáže založiť oheň v ťažkých podmienkach ako sú sneh, mínusové teploty, vysoká vlhkosť, tak počas suchých, letných dní je to pre neho jednoduchá záležitosť. Mojou filozofiou je byť schopný založiť oheň za akýchkoľvek podmienok, v prípade, že mám nôž, alebo sekerku a povraz.

Z mŕtveho konára vŕby som si vyrobil základnú dosku a prítlačný diel.

Vrták je z tenšej časti vetvy.

Tu sú hotové všetky diely zostavy. V ruksaku nosím zrolovaný kus filcu ako podložku, keď si chcem niekde sadnúť, výborne poslúži na izolovanie dreva pred vlhkosťou zo zeme. Luk som si zhotovil z vetvy, na ktorej konci som ponechal rázsošku, pre slučku.

Ďalší kus dreva som rozštiepil a nastrúhal stružliny do čiapky.

Ako tetivu luku som použil pevné padákové lanko. Nosím ho namiesto šnúrok do kanád.

Počiatočné vypálenie jamky a výrez

A tu je uhlík

Po chvíli je uhlík dostatočne silný na rozfúkanie do plameňa

Cestou som si natrhal šípky.

Sú najlepšie, keď ich párkrát ošľahá mráz. Zmäknú a sladká dužina sa dá pekne vytlačiť. Sú plné vitamínu C.

This entry was posted in Oheň. Bookmark the permalink.

Jedna reakcia na Oheň trením v zime (Metóda s lukom)

  1. retezat píše:

    Good job ! Keep up the good work ;)

Pridaj komentár

