Nádobka z brezovej kôry

Ako som spomínal v nedávnom príspevku, z Myslín som si doniesol domov celkom peknú zásobu brezovej kôry. Postupne z nej budem vyrábať rôzne predmety. Nádoby z brezovej kôry používali naši predkovia v oblastiach s hojným výskytom briez na uskladňovanie rôznych predmetov, či dokonca potravín. Nádobka je vyrobená európskou technikou s charakteristickým “zigzagovitým” spojom. Vrchnák má uško z kože, ktoré je prilepené a zaistené malým dreveným klinom. Dno aj vrchnák sú z brezového dreva, ktoré som po dokončení ošetril olivovým olejom.

Fotka z priebehu výroby. Telo nádobky s rozťahovacou formou.

Vnútro je vyfutrované ďalším kusom kôry, ktorý je zrolovaný opačne. Tým pádom je aj vo vnútri pekná strana kôry. Je to vlastne vnútorná strana kôry, tá bližšie ku kmeňu. To zaručí, že sa do jedla nebudú odlupovať šupinky z vonkajšej kôry.

Vľavo je matchbox, ktorý som vyrobil nedávno.

This entry was posted in Bushcraft, Z Dielne. Bookmark the permalink.

8 Responses to Nádobka z brezovej kôry

  1. abrakadabra píše:

    Krásne kúsky, klobuk dolu, Alena

  2. Atómový Had píše:

    Nejaký návod na získavanie kôry nemáš?

    super blog btw ;)

  3. lukas píše:

    Akým spôsobom si vytvoril ten spoj?

  4. Pavel. píše:

    Ahoj, nemohl bys prosím blíže popsat ten spoj moc se mi líbí, ale není mi jasné jak do sebe zapadají ty klíny. Je to lepené, nebo jak to drží?
    Jinak máš parádní stránky, narazil jsem na ně úplně náhodou a fakt super.

    • SKW píše:

      Ahoj, vďaka, som rád, že sa Ti môj blog páči. Ten spoj sú v podstate šípky ktoré do seba zapadajú. Asi najlepšie by ti pomohla fotka toho, ako to vypadá, plánujem v budúcnosti urobiť podrobnejší návod, len momentálne nemám moc času.

      Prajem všetko dobré,
      skw

      • Pavel píše:

        Tak mě to nedalo a přemýšlel jsem nad tím tak dlouho až jsem na to nakonec přišel :-) . Jednoduchý a hlavně funkční a pěkný.

Pridaj komentár