Mysliny 30-31.12.2014

Podelím sa o pár záberov z môjho nedávneho pobytu v Myslinách. Na sklonku roka 2014 som strávil pár dní u Dušana na chate. Využili sme chladného počasia a vydali sa na potulky po okolí. Bolo naozaj mrazivo, na verande chaty teplomer ráno ukazoval -16°C a vyššie na Bykove a v priľahlých dolinách bolo určite aj chladnejšie. Miestami fúkal vietor, ktorý pocitovú teplotu ešte zníži. Jemný snehový koberček na zatienených miestach poskytoval možnosť stopovania a študovania života lesnej zveri.

Krásny výhľad na východný hrebeň v doline Ipľa.

Zastávka na studničke pri repisku. Voda studená až zuby vykrúcalo. No čistá ako krištáľ.

Moja stará jabloňová kuksa poslúžila výborne.

Cestou sme mali možnosť vidieť nespočetné množstvo stôp zveri, najmä jelenej a diviačej. Čo ale stojí za zmienku je táto stopová dráha, domnievam sa, že ide o rysa. Je to na odľahlom mieste pod Novodomským vrchom, kde som už v minulosti stopy rysov zaznamenal. Žiaľ stopa bola stará a tak si identifikáciou nemôžem byť úplne istý.

Miestami sa nám naskytol krásny výhľad do doliny.

Ako sme sa dostávali na severne orientované zákutia a úžľabiny teplota citeľne klesala. Odspodu fúkal vietor a ja si netrúfam odhadnúť koľko mohla byť pocitová teplota, no stačilo že som na chvíľu vybral ruky z tepla kabátu aby som urobil fotku a ruky som mal skrehnuté na kosť. Boli to asi najchladnejšie momenty tejto zimy.

Zarastené ruiny domov. Skaly a hlina. Je fakt neuveriteľné, že tieto múry ešte po toľkých rokoch pevne stoja.

Ďalšie ráno. Zamieril som k studničke sa napiť a nabrať vodu do fľaše. Vychutnával som si mrazivé ticho, ktoré prerušoval len občasný šuchot sýkoriek ktoré s typickým cinkaním akrobaticky prehľadávali kroviny v okolí studničky.

Námraza na listoch juky.

Dušan nasypal sýkorkám do kŕmidla slnečnicu. Ešte síce nie je súvislá snehová pokrývka a oni si zatiaľ vedia nájsť čo to pod zub, v týchto mrazivých dňoch im to určite trochu uľahčí život.

Zamrznutá Chocholná.

Vydali sme sa na prechádzku k výhľadni na Jasenine. Vďaka peknému počasiu nám bol dopriaty takýto výhľad.

Zastávka pri šípkovom kríku. Nejakú chvíľu sme cmúľali sladké zmäknuté plody.

Pod Jaseninou smerom na Brložno sme natrafili na stopy rysa. Tentokrát to bola čerstvá stopa, rys si vykračoval v koľaji cesty, ktorou chodia vrchári k chatám.

Zamrznutá lesná bystrina.

Na lesnej ceste sa nachádzalo niekoľko zreteľných ležovísk pravdepodobne od vysokej.

Nakoniec pekný výhľad na málinskú priehradu.

This entry was posted in Denník, Na potulkách, Stopárstvo. Bookmark the permalink.

Jedna reakcia na Mysliny 30-31.12.2014

  1. Waldläufer píše:

    Zdravim SKW,
    velmi som sa potesil Tvojmu reportu – fotky ma preniesli spat v case k sviatkom ked som sa tiez tulal po okoli. Tiez som sa chystal “dobyt” Jaseninu, nakoniec som sa zial tak daleko nedostal – ale aspon po Sutovu jamu.
    Nech sa ti dobre dari v Novom roku.
    MfG
    Waldläufer

Pridaj komentár

