Špaltovaný trojvešiak

Pár mesiacov dozadu som zhotovil jednoduchý vešiak na kabáty s tromi kovanými háčikmi. Je to na mňa tak trochu netradičný výrobok, no s výsledkom som bol nakoniec celkom spokojný. Prekvapila ma tá efektná kombinácia kovu a dreva s peknou kresbou, vešiak pôsobí klasickým dojmom a vďaka kovaným háčikom je veľmi pevný. Sú ukuté z roxorovej tyče, vyleštené a k doske sú pripevnené pomocou skrutiek. Podkladová doska je špaltovaná breza napustená pravým slnečnicovým olejom a nalakovaná viacerými vrstvami laku. Snažil som sa na nej ponechať stmavnutú vnútornú kôru a tiež známky po podkôrnom hmyze, ktoré po stabilizovaní dreva a zalakovaní pôsobia dekoratívne. Na stenu sa vešiak pripevní dvomi prípadne viacerými hrubými drevoskrutkami. Pár fotiek z priebehu výroby a zopár detailných záberov:

This entry was posted in Kováčstvo. Bookmark the permalink.

4 reakcie na Špaltovaný trojvešiak

  1. František píše:

    Milý Maťo,
    dřevo s pěknou kovařinkou mě také oslovuje , nejvíc ,když je ve správném – zbojnickém – interiéru.
    Dovol ale , abych se přiznal , že tento typ “sádrovrutů ” mi neladí.
    Jistě by na jejich místě vynikl např. šroub M6 – s rozkovanou hlavou ( dle starých hřebů ), zde ale s maticí v zadním zahloubení .Možná k zamyšlení – detail proti otáčení …
    Přeji úspěch ve studiu i v další – krásné – tvorbě .

    +F+

    • SKW píše:

      Ahoj František! Vďaka za komentár, ja som si popravde ani neuvedomil, že sú to vlastne skrutky do sadrokartonu čo som použil. Túto časť som si trochu zjednodušil a proste som použil čo som našiel v garáži. Nabudúce nebudem lenivý a ukujem si vlastné klince!

      Vďaka za upozornenie na chybu!
      Všetko dobré,
      Maťo

  2. Lesomír píše:

    Moc pěkné. Pokud bych mohl něco dodat, pak možná místo křížových vrutů nějaký ručně kovaný hřebík :-)

Pridaj komentár

