Dorezávací nôž (Bottoming knife)

Vyrobil som si obojručný dorezávací nôž na dno misiek (Bottoming knife), ktorého úlohou je dokonale vyhladiť dno po odlomení vytočenej misky z hriadeľa. Ukul som ho z pružiny a osadil do nahrubo ostružlikanej jaseňovej rúčky :). Funguje výborne, krája drevo ako maslo. Ešte mám v pláne si vyrobiť ďalšie dva s odlišným zakrivením na menšie mističky a tiež ploché taniere.

This entry was posted in Kováčstvo, Sústruženie misiek. Bookmark the permalink.

4 reakcie na Dorezávací nôž (Bottoming knife)

  1. atti.hombre píše:

    Ja by som asi na tú holú časť nad čepeľou natiahol samozmršťovaciu bužirku,aby som nedržal holé železo ( oceľ ) , aaaaale je to naozaj funkčný kus náradia amigo ! Klobúk dole…

    • SKW píše:

      Vďaka amigo, s tou bužírkou to nie je zlý nápad :) Ja som však trochu lenivý, ani rúčku sa mi do toho nechcelo sústružiť, len som tam zabil jaseň a trochu ho ostrúhal :D A už si robím zásobu liesok presne na tento účel :D

      Všetko dobré,
      Maťo

  2. Tino Hollósy píše:

    Perfektná robota ako vždy. Veľmi inšpiratívny a zaujímavý článok. Akurát sa chcem spýtať či by si nezačal točiť videá z výroby nejakých produktov. Viem že je to zložitejšie a berie to čas. Ale Jedno video z rezbárstva, jedno z kováčstva… Inak z mojej strany veľký obdiv, perfektná tvorba.
    A na koniec ešte jedna otázka: Stíhaš bez problémov sa venovať remeslám alebo je to skôr len taká občasná záležitosť.

    • SKW píše:

      Ahoj Tino, vďaka za pochvalu. Videá nejaké už mám v pláne dávnejšie, len musí prísť chuť a čas sa do toho pustiť. Momentálne hodne pracujem na vylepšovaní mojej dielne. Ešte študujem na vš tak mám čas sa venovať remeslu pomerne dosť, no po škole ak sa podarí získať práca v odbore tak bude toho času na zábavky pravdepodobne menej, uvidíme. Ešte raz vďaka za komentár!

      Všetko dobré,
      Matej

Pridaj komentár

