Ruja v Myslinách 2014 (19-21.IX.)

Počas jesene som si opäť pozval dobrých kamarátov do Myslín na ruju. Trochu si zatáboriť, počúvať ručanie jeleňov ale hlavne dobre si oddýchnuť pod korunami stromov. Zišlo sa nás 7 statočných a utáborili sme sa na starom mieste kde aj po minulé roky. Počas víkendu sme väčšinou varili a oddychovali v kempe, no boli aj menšie vychádzky za hubami či len tak k nejakým zaujímavým prírodným úkazom či zákutiam. Ruja bola v plnom prúde, aj keď jelene bolo počuť o trochu menej než počas predchádzajúcich akcií. Počasie nám vyšlo veľmi dobre, lepšie sme si ani želať nemohli, nakoľko tento rok bol viac než upršaný. Pred akciou som sa už nevedel dočkať kedy znovu vyvetrám celtu a opäť sa dosýta nabažím lesného vzduchu.

Do Myslín som v piatok dorazil ako prvý a zvyšný čas do stretávky som využil na prechádzku okolo Dušanovej chaty. Na lúke pred chatou bolo poznať jelenie rujovisko. Mnoho stôp, trus a vyschnuté blato na listoch trávy jasne indikovali vysokú aktivitu zveri počas ľudskej neprítomnosti.

Tu vylihoval dobre vybahnený kus.

Nazbieral som zopár šípok, pri potoku trochu mäty a uvaril si teplý čaj. So založením ohňa v kozube som sa ako inak vyzabával, na zapálenie som použil ocieľku a pazúrik, hniezdo na rozfúkanie som nazbieral po okolí.

Pohoda pri teple ohňa. Netrvalo dlho a dorazili ďalší bushcraftéri ;-) Zvítali sme sa a chvíľu popíjali teplý čaj. Po všetkých potrebných prípravách sme sa vydali na cestu k nášmu starému táborisku.

Juro odložil na kraj cesty slepúcha aby naň niektorý z nás nestupil.

K táborisku sme šli trochu okľukou. Rozhodol som sa, že parťákov prevediem dubovým lesom na Dúbravke, kde často chodievame s Dušanom na hríby. Aj teraz rástli, najmä kuriatka a strapačky, ale i dubáky.

Hríb dubový.

Trsy strapačiek.

Trochu oddychu po výstupe náročným terénom.

Vo vlhkej úžľabine na severe začalo pribúdať bukov a objavili sa aj kuriatka.

Dorazili sme na miesto. Po vyfúknutí pary sme sa pustili do stavby prístreškov a napínania cielt.

Peťo sa postaral o táborák.

Atti s Kornelom stavajú dvojmiestne Áčko.

Juro na svojom tradičnom medveďom mieste ;)

Peťo spal v hamake s celtou napnutou na diagonálu.

A tu je môj typický nocľah. Poľská pelerína vypnutá na dvojnožke paracordom.

Sladká dobrota v podobe domácich musli rezov od Ďura. Fajnota!

Ako sa zotmelo, posadali sme k táboráku a opekali Ďurove klobásky. Jelene začali svoj nočný koncert. Tiché chvíľky počúvania so zatajeným dychom striedalo mľaskanie a debata o všeličom možnom.

Ráno po raňajkách som zišiel dole po opozdilcov Rola a Miša, ktorí kvôli práci nemohli prísť už včera. Šiel som rúbaňou po kalamite na severovýchodnej strane kopca, kde sa skýtajú výhľady do okolia.

Na ošarpanom buku na kraji lesnej cesty rástla v menších trsoch šupinovka zlatozávojová (Pholiota aurivella). Je neklamnou známkou toho, že život tohto buka je už spečatený.

Rolo a Mišo sa po návrate do tábora rýchlo aklimatizovali.

Pečená slaninka nesmie v lese chýbať ;).

Ďuro s Peťom vymysleli pečenie mäsa na prírodno. Na kameni naklepaný plát mäsa zabalili do trávy, listov, alebo kôry, následne ho obalili hrubšou vrstvou hliny a šup s tým do pahreby.

Hotovo :)

Mišo sa s tým nepáral, buchol na panvicu šmalec a za chvíľu rozdával kusy pečeného mäsa :).

Attimu nedalo a vybehol do závozov povyše tábora nazbierať nejaké huby. Rástlo mnoho kuriatok a najmä lievikov bolo v bučine neuveriteľné množstvo. Miestami sme našli aj nejakú tú bedľu.

Lievik trúbkovitý.

Kuriatka.

Pekná mladá bedľa.

Výsledok hubačky :). Atti nechcel brať domov veľký náklad, nazbieral si tak akurát pre svoje potreby.

Po dobrom obede sme si vyrazili na potulky. Najprv pozrieť skaly pod Dúbravkou, potom k rieke Chocholnej do doliny a nakoniec do tmavých zákutí v hornej časti Myslín, kde sa nachádzajú posledné zvyšky domov po ľuďoch, ktorí túto oblasť kedysi obývali.

Natrafili sme na túto peknú hubu – Hnojník strakatý (Coprinus picaceus). Po okraji klobúka mal množstvo drobných mušiek.

Mladý jedinec.

Malá lesná bystrina bez mena. Spolu s ďalšími sa vlieva do hlavného myslinského potoka. Tu sme zahasili smäd, doplnili fľaše a po krátkej tabakovej sieste Peťa a Miša sme sa pobrali naspäť smerom k táboru.

Príprava večere.

Ja som si ukuchtil sladké lepidlo – mliečnu ryžu s krupicou a piškótami. Dobrota, kto neochutnal nevie :)

Pomaly sa blížila noc a tak sa každý usadil pri táboráku a rozprúdila sa debata. Jelene však ručali málo, len kde tu sa ozval jeden. Krátko potom čo som zaľahol do spacáka nás prišli navštíviť Dušan s Ďulom a chvíľu medzi nami pobudli. Ja som už však z teplého spacáka nevyliezol, s plným bruchom som podriemkával a počúval horlivú debatu od ohňa až kým som definitívne nezalomil.

Nedeľa ráno. Všetko je akési spomalené, akoby sa nikomu nechcelo pobaliť a ísť späť do mestskej džungle a zabehnutého kolobehu. Po dobrých raňajkách sme nakoniec zbalili bágle, upratali po sebe a opustili miesto.

Dalšia zaknihovaná akcia je za nami :) Som veľmi rád, že nám táto jesenná stretávka vyšla a verím, že sa takto opäť stretneme niekedy nabudúce. AHOJ!

This entry was posted in Zrazy a akcie. Bookmark the permalink.

5 reakcií na Ruja v Myslinách 2014 (19-21.IX.)

  1. atti.hombre píše:

    OOj toto som potreboval- reset pri čítaní tvojho reportu!…Ďakujem amigo a snáď zas niekde posedíme pri ohníku…

  2. František píše:

    Opravdu dobrá zpráva – pěkná ozdoba konce roku.
    Také nemohu vystát ty kopy odpadků, houkání sirén a střety s agresivními spoluvězni …
    Díky za vzornou inspiraci – bratia – a idem sa tiež pokúsit .
    Úspěšný nový “15” .
    +F+

  3. Martin Stiglinc píše:

    Trocha potesenia v praci :D Diki moc kamarat za krasny fotoreport.

  4. Lesní želva píše:

    Díky, žes nás vzal s sebou aspoň virtuálně! :)

  5. SKW píše:

    Vďaka priatelia za vaše komentáre! :)

Pridaj komentár

