Týždeň s Jodom (10-16.VII.2014) časť 2.

Toto je pokračovanie prvej časti reportu. Ďalší deň mal Joda opäť túlavé topánky. Ja som bol naladený skôr na oddych v tábore a vyrezávanie z dreva a tak sme sa rozdelili. Joda vyrazil na potulky a ja som sa v tábore venoval vyrezávaniu lyžíc a tréningu Bow drillu.

Vyrezával som z klenu (javor horský), ktorý má krásne, takmer biele drevo. Zhotovil som dve servírovacie lyžice a niekoľko menších lyžíc na jedenie. Za čerstva sa drevo vyrezáva výborne, no po vysušení je dosť tvrdé. Vďaka tomu však budú výrobky veľmi trvanlivé. No aj tak mám na vyrezávanie najradšej brezu. Lyžice už medzičasom vyschli a postupne ich doma finišujem.

Zatrénoval som si aj zakladanie ohňa trením. Podrobnejšie si o tom môžete prečítať v osobitnom článku.

Keď sa Joda vrátil z potuliek, uvarili sme si niečo chutné pod zub. Zemiaky s vyprážaným lunchmeatom v cestíčku.

V tomto ročnom období je v lese veľká hojnosť jedlých plodov a tak som voľné chvíle trávil ich zberom. Rástli lesné jahody, maliny a dozrievali divé čerešne.

Sladké čerešňe. Celý večer sa potom pri táboráku ozývalo odpľúvanie kôstok.

Pri pohľade na vyprázdnenú konzervu od paradajkového pretlaku som si spomenul na náčrtky z niektorej starej knihy o woodcrafte a kempingu. Bolo na nich rôzne nádobie vyrobené z prázdnych konzerv – od pohárov, cez naberačky po rôzne svietniky a neviem čo všetko. A keďže sme s Jodom civilizovaní táborníci, vyrobil som zo spomínanej konzervy naberačku na predpisové servírovanie uvarených pokrmov redšej konzistencie :D Z fotiek by mal byť postup jasný každému.

Posledná večera – fazule s klobásou v paradajkovom pretlaku.

Na siedmy deň nášho pobytu v lese nadišiel čas odchodu. Po raňajkách sme pomalým tempom vyupratovali táborisko, dali sme ho do takého stavu, že prakticky nebolo poznať že tu niekto táboril. S dobrým pocitom sme opúšťali toto pekné miesto, naposledy sme sa napili z prameňa a doplnili si fľaše.

Vydali sme sa späť do civilizácie, no ešte predtým sme zamierili k zachovalejšej hradnej zrúcanine. Počas pochodu sme spásali maliny rastúce hneď vedľa cesty.

Joda dumajúc nad opravenou okennou klenbou.

Výhľad na mesto.

Čo dodať na záver? Som veľmi rád, že sa nám podarilo zrealizovať túto akciu, určite to nebola moja posledná návšteva v tomto kraji. Nabudúce by som však chcel prísť nejakým iným spôsobom než vlakom, to nekonečné sedenie vo vlaku ma doslova zabíjalo. Celkom zaujímavo sa mi javí napríklad bicykel, uvidíme či sa na niečo také odhodlám. Chcel by som ešte vysloviť vďaku Willymu a Zdenke za príjemné pohostenie počas mojej cesty do ČR :) Taktiež vďaka Jodovi za parádny týždeň v lese a tiež za to, že strpel to moje rezbárske “šialenstvo”, ktorým som mu, mám taký pocit, už asi občas liezol aj na nervy :). Nabudúce sa budem snažiť to nepreháňať!

This entry was posted in Bushcraft, Oheň, Vyrezávanie lyžíc, Zrazy a akcie. Bookmark the permalink.

11 reakcií na Týždeň s Jodom (10-16.VII.2014) časť 2.

  1. morgarath píše:

    Parádní akce;-) určitě skvělé zážitky.

  2. Mafto píše:

    Nazdar :) Ja reku sem nakuknem, či sa tu ešte nenájde nejaký článok, ktorý som nečítal, že si spríjemním piatkový večer a ono hneď jeden nový, paráda :) Bojím sa že kvôli tvojim článkom nespravim vodičák na nákladné :D Viac čumím tu ako do testov :D Naozaj sa to skvele číta a človek (aspoň ja) sa veľa naučí. Napríklad to zavesenie sekerky by ma určite nenapadlo :) Vďaka a teším sa na ďalšie články… A medzi rečou, ak budeš vydávať knižku tak daj vedieť ;)

    • SKW píše:

      Nazdar Mafto! Som rád, že sa Ti články páčia! Len to pekne nepreháňaj a drv sa testy, držím palce nech Ti to výjde! Čo sa týka knihy, je to zaujímavá myšlienka, ktorá ma priznám sa už napadla. Možno raz keď budem mať dostatok skúseností v bushcrafte a budem sa na to cítiť, tak sa do toho pustím. Napísať knihu, dobrú knihu, za tým by malo stáť mnoho rokov skúseností a driny v teréne. Pretože dnes je trh presýteny rôznymi lacnými bushcraft/survival príručkami od rôznych samozvaných expertov, ktorí sa dvakrát vyspia pod širákom, pozrú pár videí na youtube a idú písať knihy s cieľom zisku. Keď niečo raz výjde spod môjho pera, tak chcem aby to stálo za to.

      S pozdravom
      skw

  3. bobek píše:

    Krááááása, sedím u světelkujícího monitoru a tiše závidím.
    Jsem rád že jsem narazil na Tvůj blog, poskytuješ mi inspiraci, klid duše a alespoň virtuální kousek místa u Vašeho ohně.
    Pokud budeš realizovat cestu na kole nebo jakýmkoli jiným způsobem do Čr, věz že mé dveře jsou Ti do kořán a rád pohostím člověka jakým jsi Ty.

    • SKW píše:

      Ahoj Bobek, ďakujem za komentár a pozvanie, ak sa na tú cestu bicyklom odhodlám tak sa Ti ozvem, rád Ťa spoznám! Zatiaľ ahoj a nech sa darí! :)

      s pozdravom
      skw

  4. perca píše:

    Fakt super clanky, este by sa mi k tomu prezitu hodilo lovenie ryb (co je tiez jedlo z prirody).

  5. Martin Stiglinc píše:

    Paradne citanie … Mato a ako vzdy vdaka skvelym fotkam som tam vlastne bol tych 7 dni s Vami :)

  6. dano píše:

    Chcelbi som sa opitat ze ten ruksak co mal joda neni nahodou us a.l.i.c.e. ruksak ak nie neviezmi poradit cy jo dobry na 3 az 5 dnove tury dakujem a fakt pekny clanok.

  7. lao píše:

    Kde je ta krasna zrucanina?

Pridaj komentár

