Na hubách – Železná Brána (30.VII.2014)

Kamarát Ďula ma zaviedol na svoju obľúbenú hubársku lokalitu – Javorina. Strávili sme pol dňa túlaním sa po vlhkých ihličnatých lesoch. V danej oblasti je pomerne mokro, sú tu časté búrky a pôda je už vodou nasýtená až príliž. Mnoho mladých hríbov som našiel splesnivených a úplne rozmočených. Nazbierali sme tak priemerne, s pravou hríbovou sezónou sa to však nedá ani porovnať. Napriek tomu som si potulky lesom užíval naplno :).

Trojičky :)

Mimo smrečiny, pri lesnej ceste a pod statným bukom rástol lievik trúbkovitý (Craterellus cornucopioides). Je to výborná jedlá huba.

Tento bol najkrajší! :)

Les bol neskutočne vlhký. V poraste sa človek až tak nezamočil, len keď sa bolo treba podplaziť popod nízke smrekové vetvy. No ja som hľadal aj zvonka krajom porastu v mokrej tráve a tak som bol mokrý až po stehná. Samozrejme gamaše som nechal doma. Nevadí, podstatné je, že Hanwagy vodu neprepustia ;).

Brusnice už pomaly dozrievajú. Zopár som zjedol, no ešte to nie je ono. Naopak čučoriedky, tie už sú krásne dozreté a sladké.


Brusnica obyčajná
(Vaccinium vitis-idaea).

Kríž pod Železnou Bránou.

Kozák smrekový (Leccinum piceinum).

Spoločná na najvyššom bode lokality.

Najviac hríbov rástlo na hornej slnečnej strane lesnej cesty. Vnútri porastu narástol hríb len kde-tu.

Na odchode sme sa ešte pristavili pri peknej studničke hneď vedľa lesnej cesty. Doplnil som si fľašu a dosýta sa napil ľadovej vody.

I keď hríbov je teraz menej ako po minulé roky, na chutnú vianočnú hríbovku už bude! :)

This entry was posted in Huby. Bookmark the permalink.

10 reakcií na Na hubách – Železná Brána (30.VII.2014)

  1. Waldläufer píše:

    Okrem medvedov tam asi vela konkurencie pri zbierani mat nebudete, ci sa mylim? Vyzera to byt celkom pekna divocina. Chvilu mi trvalo, nez som to nasiel na mape :) Diky, ze si sa podelil o zazitok. All the best!
    MfG
    Waldläufer

    • SKW píše:

      Ahoj WL! Budeš sa diviť, no ľudia sú všade, stretli sme skupinku hubárov a počas odchodu sme postrehli niekoľko odparkovaných áut popri ceste. Dnes už málokde je skutočná divočina, u na Svk dupľom.
      Vďaka za komentár!
      Všetko dobré,
      skw

  2. atti.hombre píše:

    Tak toto je pastva pre moje oči!…

  3. Juro píše:

    ..krása…ešte keby sa tak dali ovoňať…

  4. Mafto píše:

    Ahoj, super článok :) No ľudí je teraz po horách ako mravcov a hlavne v okolí Javoriny, Utekáčania sú všade hehe. Ale oplatí sa tam ísť už len kvôli tomu výhľadu na Vepor :)

    • SKW píše:

      Ahoj Mafto! Je fajn vidieť tu miestneho, vitaj na blogu! :) No veru, národa je veľa, hríby pomaly nestíhajú dorastať :) Ale často ide hlavne o niečo iné, pohodu a oddych pod korunami stromov ;)

      Veľa zdaru prajem,
      skw

      • Mafto píše:

        Vďaka :) Ani mi nevrav o tom národe, minule, keď som kontroloval fotopascu a zbadal som ako na nej nejaký mládenec vyzerá kuriatka popod smrečky, okamžite som ju pchal do batohu :D Našťastie bol zaujatý kuriatkami :) Ešte ako som si namyslal, že “kto by sem chodil” :D

  5. kamil píše:

    Ahoj co nosí za kalhoty, líbí se mi řešení kapes.

Pridaj komentár

