Na hubách – Kuriatka

Dnešné dopoludnie som strávil s kamarátom na hubách. Aj napriek tomu, že prší často, v lese je pomerne sucho, nakoľko zväčša sú to len krátke búrky z tepla. Momentálne rastú najmä kuriatka jedlé (Cantharellus cibarius), hríby sa nájdu len zriedka, podarilo sa mi nájsť iba dva staršie. Na hubovú omáčku však budú výborné. Podarilo sa nám nazbierať takmer za dva košíky kuriatok, Ďula bol šikovnejší, ja som mal trochu menej šťastia. Kuriatka sú úžasné huby, zbožňujem najmä ich výraznú sladkú vôňu. U nás sa z nich robí najmä chutná mrveničková polievka alebo ich zavárame v sladkokyslom náleve do pohárov. Sú výbornou prílohou k mäsitým jedlám. Zopár fotiek z hubačky:

This entry was posted in Huby. Bookmark the permalink.

6 reakcií na Na hubách – Kuriatka

  1. hariburi píše:

    Pekne pekne , ja som dneska cestou z roboty našiel jednu bedľu , dubáka a pár suchohríbov :) No zatiaľ nič moc , dúfam že niečo narastie teraz cez víkend a dačo “ulovíme” na vrchoch ;-)

  2. Daniela píše:

    Bohatý úlovok. Tieto huby som veľmi dávno v lese nevidela.

  3. atti.hombre píše:

    WAU…asi sa prebehnem…

  4. Juro píše:

    ..až ma zo stoličky dvíha, ale vo Viedenskom parku asi toho veľa nenájdem

  5. Rolf píše:

    Naozaj pekný úlovok kuriatok… :-) U nás kuriatka veľmi nerastú aspoň na tých miestach, po ktorých zvyknem chodiť ja… Ale musím aj podoknúť, že i mnohí hubári túto cenenú hubu jednoducho nezbierajú… A to aj vrátane mňa, čo by som chcel určite zmeniť… Trebárs viem, že, napr. v Poľsku niektorí hubári si túto hubu viac cenia ako dubáky… ;-)

    Celkovo momentálne u nás huby veľmi nerastú… A aj tych pár je červavých. Je dosť sucho…

  6. Milan píše:

    ale ako tam v tom lese máte pekne!

Pridaj komentár

