Drobné projekty – zhrnutie

Od začiatku roka som vo voľnom čase pracoval na niekoľkých menších remeselníckych projektoch, opravách, či výrobkoch na objednávku. Počnúc rôznymi kovanými predmetmi, cez poriská na nástroje až po dekoratívne štiepané vtáčiky. Nastal čas všetko pekne zosumarizovať a zdieľať nejaké fotky.

Ešte niekedy koncom januára som pre kamaráta Pawuka vyrobil rúčku na zahnutú čepeľ univerzálneho rezbárskeho noža (crooked knife) od firmy Mstein. Rukoväť je z jaseňového dreva, omotávka je z paracordu.

Hotový crooked knife. Mne sedel v ruke veľmi dobre, verím že rovnako sadol aj majiteľovi :).

Ďalším projektom bola výmena poriska do tomahawku pre Nataniela z bushcraft-portálu. Tomahawk mal bukové porisko, ktoré sa po čase otlačilo a zoschlo, a hlavica sa uvoľnila. Nataniel ma požiadal o nové porisko z jaseňa a tak som jeho želaniu vyhovel. Takto vyzeral tomahawk keď sa mi dostal do rúk.

Odstránenie starého poriska.

Taktiež hlavica potrebovala trochu oživiť. Nebola v najhoršom stave, no na ostrí bolo zopár drobných zubov.

Obnovené ostrie po nabrúsení.

Hotový tomahawk s novým poriskom.

Hlavica ošetrená konzervačným olejom.

Teraz niečo spod kováčskeho kladiva – Kombinácia ocieľky a plášťovej spony. Šikovná vecička, môžete si ňou zopnúť deku prehodenú cez seba a v prípade potreby poslúži aj ako ocieľka na založenie ohňa kresaním o pazúrik.

Mini ocieľka, maličká, šikovná, v pohode ju možno zavesiť šnúrkou na krk, človek ani nevie že ju má (len keď počas behu príde o zub… :D)

Trochu som experimentoval s kovaním listov ako dekoráciou na kovaných vešiakoch. Takéto vešiaky sú veľmi pevné a pôsobivo skrášlia váš altánok, či interiér chaty.

Malý trojvešiak robený na mieru už má svoje miesto na chate v Myslinách.

Dušanovi som ukul držiak na toaletný papier do latríny :). Je čiernený za horúca včelím voskom pre lepšiu odolnosť voči hrdzaveniu, keďže bude vonku v drevenej latríne.

A ďalšie vešiaky s listami na objednávku.

Mojou obľúbenou činnostou vo voľnom čase je výroba štiepaných vtáčikov. Na tieto drevené vtáčiky je potrebné dobre štiepateľné drevo so správnou orientáciou letokruhov a také sa pomerne ťažko zháňa. Tu sú vtáčiky ktoré som robil naposledy, všetky už majú svojho majiteľa :)

Kolibrík zbierajúci nektár :). Kvet je vystrúhaný technikou výroby kučeravých polienok. Je dobré ho ošetriť lakom aby sa kučery po čase vplyvom vzdušnej vlhkosti nerozvinuli. Celý set sa dá rozobrať a opäť zložiť.

A ešte jeden holúbok, pomerne veľký. Niť slúži na docielenie požadovaného tvaru krídel, po vyschnutí vtáčika sa odstráni preč.

Guľášová varecha na objednávku a nejaké drevené lopáriky/dienka na krájanie do kuchyne. Varecha je z jaseňového dreva, na konci má povrázok z lipového lyka na zavesenie. Lopáriky sú z bukového dreva.

A nakoniec drobná oprava kuchynského noža pre starú mamu. Nôž je no-name typu made in China a zlomila sa na ňom rúčka. Starkej ho bolo ľúto vyhodiť a tak som naň urobil novú rúčku z orechového dreva. Čepeľ som osadil do vyvŕtaného slotu v dreve zaliateho epoxidom. Po vytvrdnutí nasledovalo vybrúsenie do požadovaného tvaru, vyleštenie a zakonzervovanie olejom.

Pre dnešnú spoločnosť je typické, že keď sa niečo pokazí tak najjednoduchšie je vyhodiť to a kúpiť nové. Mňa opravy poškodených nástrojov, alebo renovácie tých starých a opotrebovaných vždy veľmi bavili. Napĺňa ma to hrejivým pocitom zadosťučinenia.

Vďaka za zhliadnutie!

This entry was posted in Z Dielne. Bookmark the permalink.

8 reakcií na Drobné projekty – zhrnutie

  1. miso píše:

    Paráda, dlhšie som tu nebol tak mám čo študovať. Výborná práca. Vďaka.

  2. Doc píše:

    Hodně pěkný. Máš moc šikovný ruce.

  3. Juro píše:

    ..precízne, vkusné, účelné…jednoducho šikovné ruky ..

  4. atti.hombre píše:

    Máš šikovné ruky a kopu fantázie…dúfam,že budeš pokračovať! :-)

  5. pawuk píše:

    masaker :)
    bráško, klobúk dole…

  6. Karol píše:

    Ahoj.Si dobrý a šikovný.Je možné sa sem zaregistrovať a prispievať fotky atd?

  7. samotár píše:

    ahoj,
    no parádne vecičky, pochvala 1+,

  8. František píše:

    Šťastný člověk, kdo může –
    dát druhému radost , to je dvojnásobná radost.
    Zvláště : kudlička pre sarů mamu.

Pridaj komentár

