Mysliny (29.08.-01.09.2013)

Na prelome augusta a septembra nás prišli do Myslín navštíviť kamaráti z bushcraft-portálu. Bol to pohodový víkend zameraný hlavne na táborenie v lese, pohodu a načerpanie nových síl do nadchádzajúceho mesiaca. Doma som mal ešte nejaké povinnosti s pílením dreva na zimu a tak bol pôvodný plán, že partia v zložení Juraj1974, Elév, Chameleon_sk so synom Sebastianom vyrazí v piatok na naše staré miesto pod Črchľou a ja s bratom a kamarátom Jodom sa pridáme až nasledujúci deň v sobotu. Avšak s Jodovou pomocou sme drevo popílili rýchlejšie než som očakával a tak sme sa mohli pripojiť k partii ešte v ten večer. Tento stručný report je posledným z tohtoročného, mimoriadne nabitého leta.

Kráčame cestou pod Dúbravským vrškom, už sa pomaly začínalo stmievať.

Na stráni rástlo mnoho kríčkov doslova obsypaných veľkými čiernymi bobuľami. Je to krásny, no zákerne jedovatý ľuľkovec zlomocný (Atropa bella-donna).

Pomaly sme sa prikradli do tábora odspodu cez staré závozy. Chlapi nevedeli o tom, že prídeme v ten večer ako oni a tak to bolo pre nich také menšie prekvapenie. Po zvítaní sme sa hneď pustili do stavania prístreškov a čo nevidieť les zaliala tma.

Ranný pohľad na tábor.

Ja som prespával v spacáku pod ruským pončom, klasika.

Vedľa mňa majster Joda.

Andrej.

Rolo spal pod DD-čkou v holandskom bivi.

Sebastian v hamake.

Juro sa zložil na svojom starom obľúbenom mieste.

Elév sa tešil daru od kamarátov, dostal parádnu HB deku. Nocoval pri ohni.

Každý deň sme robili menšie vychádzky do okolia, veci sme nechávali v tábore. Dostali sme pozvanie na obed od Dušana a Denky, ktorí boli cez víkend na chate. Nedalo sa odmietnuť. Dole sa nám chodilo ľahko, no nahor sme fučali ako črieda diviakov.

Pár krát sa nám vyhrážala búrka, no nikdy z nej nebolo viac než chvíľková prehánka.

Práve dozrievali černice. Tento rok boli veľké a lahodnou chuťou.

S Jurom sme si prišli na svoje. Zbierame šťavnaté mirabelky pri starej ceste. Navštívili sme aj minerálny prameň pri priehrade, kde sme si načapovali fajnej železitej minerálky aj na večer do tábora.

Niektoré zo sliviek však už majú ortieľ smrti podpísaný. Na kmeňoch im rástol sírovec obyčajný (Laetiporus sulphureus), ktorý spôsobuje červenú hnilobu. Plodnice boli už trochu staršie a tak sme ich nechali tak. Inak keď sú mladé tak sú to chutné jedlé huby, dajú sa vyprážať v trojobale ako rezne.

Originálne pre Jodu som zhotovil prírodnú trojnožku na zavesenie ešusu, chystal sa variť svoju povestnú šošovicu. Na výrobu trojnožky som použil bukové palice, ktoré som zviazal dohromady bukovým prútom a smrekovými koreňmi.

V nedeľu, pred odchodom domov ešte Rolo zavelil nazbierať za ešus černíc, plánoval doma vypekať nejaké lakocinky. Zastavili sme sa teda na dúbravskom sklade a za chvíľu sme mali nazbieraných dosť černíc na jeho potreby.

A ešte trochu bokom na doplnenie vitamínov ;).

Ďalší pohodový víkend medzi stromami v spoločnosti skvelých ľudí. Som rád, že sa pridal aj Peťo (Elév) pre ktorého to bola vlastne premiérová akcia s priateľmi z bushcraft-portálu. Poďakovanie za skvelý zrazík patrí všetkým zúčastneným a osobitne za príjemné pohostenie Dušanovi a Denke! Vďaka a ako inak, teším sa nabudúce!

This entry was posted in Zrazy a akcie. Bookmark the permalink.

9 reakcií na Mysliny (29.08.-01.09.2013)

  1. atti.hombre píše:

    Parádne fotky!…rád som sa aspoň obrazom vrátil na známe miesta…dakujem ;-)

  2. chameleonsk píše:

    Ha…zabudol si na Jodov puding. Ci to zamerne, aby sme neoblizovali monitory?
    Priatelia…dobre bolo, vdaka Vám. Dušanovi a Denke tento survival vikend nezabudnem. ;-)

  3. hariburi píše:

    Chalani bolo s vami super , Som rád že som vás spoznal … Dúfam že sa ešte vidíme. Perfektné čítanie článku na večer :-)

  4. Nice bush camp. Looks like fun. :)

  5. Petr píše:

    Sedm statečných :-) Moc pěkné :-)

    Petr

Pridaj komentár

