Akcia Irbis (9-10.02.2013)

Začiatkom februára ma kamarát Atti pozval na jeho tradičný zimný zraz pod názvom Irbis, ktorý organizuje s kamarátmi. Vtip bol v tom, že toto pozvanie bolo dosť nečakané, len pár dní pred akciou a ja som sa nachádzal na intráku vo Zvolene, kde som nemal v podstate žiadnu tábornícku výbavu. Taká drobnosť ma predsa nemôže odradiť, hovorím si. A tak sme improvizovali, niečo užitočné som našiel aj na intráku a s ostatnými nevyhnutnými vecami mi pomohol Atti. Celkovo nás bolo 5 – Atti, Kornel, Janči, Otep a ja. Miestom akcie bol starý známy flek na Zálužnej pri Zvolene, kde som pred časom táboril s Attim a Ďurom. Počasie bolo objednané na jedničku, plne zodpovedalo názvu akcie – snežný leopard ;)

Mal som k dispozícii svoj batoh Tatran, nôž a nerezový hrnček, no ten som nakoniec aj tak zabudol na intráku :). Od decembrového zrazu som mal na intráku odložený biely sveter od Rolanda a v skrini sa mi povaľovali aj vojenské monterkové nohavice, v rifliach by to veru nebolo ktoviečo. Attiho žena mi požičala svoje gamaše a s Attim sme sa dohodli, že mi požičia spacák a karimatku. Všetko bolo vyriešené, akcia sa mohla začať. Stretávka bola ráno u Attiho na Sekieri, nastupujem do MHD a cestou si driemkajúc predstavujem pohodu v lese. Ubehla pol hodina a mne začalo byť podozrivé, že sa veziem už akosi dlho a zachádzame nejak ďaleko mimo mesta. Či som vám nenastúpil do nesprávneho autobusu? :) Neviem či som ešte spal keď som nastupoval ale nejaksi sa mi podarilo zmýliť si čísla autobusov. Nakoniec však všetko dobre dopadlo, previezol som sa až na Kráľovú, podebatoval som so šoférom, ktorý ma potom vysadil na križovatke odkiaľ som to mal k Attimu najbližšie. Na moju radosť, neprišiel som posledný, nejakú chvíľu po mne prišli Kornel a Otep. Po zvítaní sme vypili teplý čaj a vyrazili sme do zasnežených lesov.

Kornel

Atti Hombre :)

Majster fotograf – Otep.

Janči

MHD turista

Postupovali sme pomaly, snehu bolo miestami aj na snežnice. Najmä na otvorených rúbaniskách vietor navial poriadnu vrstvu snehu. Tých ľahších z nás snehová krusta udržala, tí ťažší mali o zábavu postarané.

Po zostúpení z hrebeňa do doliny som mal zrazu pocit akoby som bol v rozprávke. Navôkol hrobové ticho, z času na čas zašumel sneh padajúci z korún stromov. Už nie sme ďaleko od miesta tábora.

Zanedlho spoznávam staré borovice a vybavujem si v pamäti svoje staré lôžko. Začíname s prípravou tábora, každý vie čo má robiť. Chlapi odhadzovali sneh a rozkladali stany, ja som mal na starosti oheň. Vybral som sa teda poobzerať po nejakých materiáloch na podpal. Na kmeni jednej z borovíc som zazrel hrubý kýpeť. Po odpílení som sa zhlboka nadýchol tej úžasnej vôňe živice. Zo suchej stojacej brezy som odlúpil trochu kôry a základ na oheň bol pripravený.

Mora classic no.1 a živičnaté drevo z borovice (fatwood).

To už je vážna diagnóza, keď je k dispozícii sekerka, no on aj tak búši po tej more ;)

Chlapi priniesli stany, Jano mal dvojmiestny Jurek a Atti Boru 3 od Pinguina. Otep bivakoval na čerstvom vzduchu pod celtou. Potom čo zahorel táborák a stany boli postavené, nasledovalo dlho očakávané doplnenie energie. Do zotmenia nám ešte ostávalo nanosiť dostatok dreva, nech môžme nejakú dobu pobudnúť pri hrejivom ohni.

Najlepšie jedlo do zimy – pečená slanina s cibuľou.

Po zotmení sme si vychutnávali pohodu pri táboráku a Otep sa vyšantil so zrkadlovkou a prídavným vybavením ktoré si priniesol. Ako tak postávame a debatujeme, zrazu nám niečo zašušťalo nad hlavami. Teplo sálajúce z ohňa uvolnilo haldu snehu v korune starej vysokej borovice. Našťastie sneh nepadol ani na oheň ani na nikoho z nás. Dobre sme sa na tom pobavili a pokračovali v rozprávaní zážitkov. Keď dohorel posledný kus dreva všetci sme sa pobrali zakukliť do spacákov.

Ráno som vyliezol z Jančiho 5 hviezdičkového príbytku a začala zábava. Topánky tuhé ako kus ľadu a šnúrky ako drôty ;).

Po prinavrátení života táboráku nasledovali prípravy teplých raňajok.

Nemal som dokonca ani lyžicu a ráno nebolo čím jesť ovsenú kašu. Bol som teda nútený vystrúhať núdzovú. Síce bola bez jamky, no poslúžila perfektne.

Pohľad na tábor a zasnežené stany.

Na záver by som sa rád touto cestou poďakoval za pozvanie a poskytnutú pomocnú ruku s výbavou :) Na tento jedinečný víkend plný zábavy a improvizácie budem veľmi dlho spomínať. Vďaka chlapi a dúfam, že sa nasledujúcu zimu opäť stretneme v podobnom duchu!

This entry was posted in Zrazy a akcie. Bookmark the permalink.

5 reakcií na Akcia Irbis (9-10.02.2013)

  1. Trenkinen píše:

    Perfektne ako vzdy. Velmi rad si precitam podobne clanky a uz mi veru chybali nove prispevky. Dakujem za super odreagovanie sa pri citani a pozerani fotiek.

  2. Martin píše:

    Ani nevrev, tiez cakam na kazdy clanok – hlavne z takychto akcii – ako na daku drogu :D

  3. SaMSON píše:

    Este pred spanim som si pustil do zily aj ja nieco… pekne prezity pribeh. Ak clovek prijme vyzvu improvizovat ked vybava nie je vzdy po ruke, tak zazitok sa vzdy dostavi a v pamati ostane ovela dlhsie ako tie radove …

  4. Waldläufer píše:

    Prima, novy clanok! Hora v zima je krasna a ma jeden bonus – nelietaju v nej alergeny :)
    Ale aj tak sa uz tesim na Tvoje dalsie clanky prezmenu zo “zelenej hory”, dufajuc ze sa v nej objavia aj Tvoje pozorovania nasej fauny.
    MfG
    Waldläufer

  5. atti.hombre píše:

    Dobre padne zimný príbeh v horúcich letných dňoch! :-) zvlažilo to dušu amigo!

Pridaj komentár

