Prechádzka Bykovo – Mysliny (22.12.2012)

Počas sviatkov som po dlhom čase pár dní pobudol v Myslinách, kde sme sa opäť túlali po obľúbených miestach nášho kraja. Pre potešenie oka prinášam zopár fotiek z jednej z mnohých prechádzok, veľa som okolo nich nekecal, snáď len to najdôležitejšie. S mojim bratom, ujom Dušanom a bratrancom Paľom sme sa boli prejsť od hotela Kerametal k vrchu Bykova a odtiaľ dole starými závozmi do doliny Myslín. Vyraziť do zimnej prírody a čítať v snehu príbehy zo života obyvateľov lesa, to je pre mňa ten najlepší relax.

Krásne tiché ráno. Vždy zamierim pod horu k studničke vykonať rannú očistu a naplniť si poľnú fľašu. Pohľad na modrú oblohu napovedal, že nás čaká ďalší krásny zimný deň. Bol by hriech stráviť ho inde než vonku v lesoch.

Voda v studničke nezamrzla ani počas uplynulých silnejších mrazov.

Cestou ku Kerametalu popred nás prechádzala črieda jeleníc.

Suchý sneh pod nohami príjemne vŕzgal, kochali sme sa krásnymi výtvormi zimnej prírody.

Zajacov je dnes menej než v minulosti, menia sa im podmienky prostredia a stúpa počet ich predátorov. Na niekoľkých miestach sme postrehli zajačie stopy, čo je celkom potešujúce.

Na vrchole Bykova sme chvíľu pobudli a ako už tradične, očistili sme pomník miestneho lesníka a uctili si jeho pamiatku odlomenou smrekovou vetvičkou.

Zastávka pri studničke a doplnenie tekutín.

Stopová dráha zajaca. Jeho labky sú osrstené a fungujú v podstate ako snežnice, uľahčujú zajacovi pohyb v hlbokom snehu.

Stopy veverice.

Čerstvé jelenie stopy.

Na peknom slnečnom mieste sme si založili táborák a opiekli slaninu s cibuľou.

Keď oheň dohorel, oddýchnutí a posilnení sme po sebe upratali a zberáme sa smerom k válovom pod Črchľou.

Studnička pri válovoch je jedno z miest, kde sa vždy rád zastavím na pár dúškov.

Nie ďaleko pod studničkou sme narazili na stopovú dráhu medveďa.

Prechádzali sme popri mieste, kde sme s Attim a Jurom táborili počas jelenej ruje.

Ďalšie medvedie stopy, bol to veľký dospelý kus.

O tom svedčí aj dĺžka jeho kroku…

Potom sme narazili na stopy raneného, krívajúceho diviaka, ktorý farbil. Na snehovej kruste sa zraniť nemohol, pretože pár dní dozadu bol odmäk a sneh nieje tvrdý. Možno bol postrelený, možno napadnutý medveďom, ťažko povedať…

Stôp či iných známok prítomnosti diviačej zveri je v tejto oblasti neúrekom.

Ohryz na mladom jaseni spôsobený jeleňou zverou. Na pravej strane sú viditeľné aj staršie stopy po ohryzení.

Pekný ohňovec obyčajný (Phellinus igniarius) rastúci na vŕbe.
Dá sa využiť na získanie práchna podobne ako práchnovec.

Na jednej z lesných ciest v Myslinách bola pod ťarchou snehu vyvalená tenká rakyta a briezka. Trochu som si precvičil zručnosti so sekerou a odpratal ich na kraj cesty.

Návrat k chate.

This entry was posted in Na potulkách. Bookmark the permalink.

9 reakcií na Prechádzka Bykovo – Mysliny (22.12.2012)

  1. atti.hombre píše:

    Nebudem sa opakovať : Yes! …tá námraza na tej tráve je super!…každopádne všetky fotky sú parádne…

  2. chameleonsk píše:

    Tíško sedím, kochám sa fotografiami vťahujúcami do krásy zimnej prírody. Pozerám, že si zabehával nový prírastok. ;-)

  3. Rolf píše:

    Pekný výlet zasneženou krajinou, ako z kníh od Jacka Londona…:-) Zima je tým pravým a jedným z najkrajších a najzaujímavejších ročných období pre zálesáka… Mne v lese v zime aj pečená slanina, či klobása na ohni chutia inak (lepšie), ako napr. v lete… Zimná príroda má jednoducho svoje čaro…

  4. lynxbushcraft píše:

    Človeče, ty vieš vyhecovať k návšteve lesa…

  5. Ivan Potančok píše:

    Úžasné zábery, keď si ich prezerám, som ako v siedmom nebi, ja sa po zimnej prírode veľmi rád túlam, v súčasnej dobe chodíme partia na zimné prechody roklinami Slovenského raja, to sú nezabudnuteľné spomienky, rok čo rok sa tam vraciam, niekto by povedal, načo na tie isté miesta chodiť viackrát, no každá návšteva toho istého miesta dáva človeku iný obraz, iné zážitky, radosť zo zvládnutého výstupu roklinou. Robil som z roku 2012 zo zimných prechodov roklinami také 5 až 12 minútové videofilmy a porovnával som zábery s rokom 2011 – to je jednoducho lahôdková spomienka, či už na množstvo snehu alebo na veľkosť ľadopádov v roklinách. Takže – vždy sú to zážitky jedinečné. Pozdravujem všetkých s “rovnakou krvnou skupinou” – HORÁM ZDAR. Píše Ivan

  6. Daniela píše:

    Myslím si, že som už na tomto blogu bola a že som tu kedysi zanechala aj nejaký komentár. Ale o to mi teraz nejde. Dnes som si našla váš blog medzi poslednými najčítanejšími blogmi. Chcela by som vás poprosiť o radu. Vy máte na svojom blogu na pravej strane vo widgetoch fotografie. Tiež som sa niekoľkokrát pokúšala na môj blog (Farebný svet) uložiť fotky, ale keď to urobím, zostane mi len prázdne okienko. Neboli by ste ochotní poradiť mi? Vopred ďakujem!

    • SKW píše:

      Ahoj Daniela! Rád poradím, len neviem v čom konkrétne môže byť problém. Skúsim teda popísať krátky podrobný postup… určite postupuješ rovnako, akurát možno niekde niečo treba zmeniť. Obrázky som najprv zmenšil v obrázkovom editore na rozlíšenie 200×150, potom som ich uploadol na google photos (predtým picassa). Vo widgetoch treba mať natiahnutý na bočnej lište prvok “obrázok” a následne ho naeditovať. V ňom mám vyplnené nasledovné parametre: Image url, alignment – žiadne, Width: 200 Height: 150. Uložiť a malo by to fungovať. Ešte jedna vec… skús tie obrázky nastaviť v inom prehliadači než bežne používaš, mne sa často stáva že niektoré veci nejdú napr. v Opere, ktorú rád používam. To je snáď všetko, dúfam že som pomohol, keby niečo pokojne mi daj vedieť.

      Ahoj,
      skw

      • Daniela píše:

        Veľká vďaka za návod, ale mne sa to nepodarilo :-( Nakoniec som ten obrázok dala na blog iným spôsobom – priamo zo stránky bloglovin. Lenže do budúcnosti by som veľmi rada chcela vedieť vkladať obrázky na blog wordpressu. Keď som si pred časom založila blog Na cestách s Kellysom, vtedy som si tam zopár obrázkov vložila, no keď som ich išla zameniť za iné, už som to nevedela urobiť. Buď medzitým niečo zmenili alebo som ohlúpla :-( Ja som tú fotku najprv vložila do knižnice na blogu a URL som kopírovala odtiaľ. Po tvojej rade som ju uložila na google+, ale i tak sa mi to nepodarilo. Takže netuším, kde robím chybu.
        Používam Mozillu, prípadne IE.

Pridaj komentár

