Koniec roka 2011 v Myslinách 1/2

Už sú tomu dva mesiace čo som naposledy napísal príspevok na blog. Povinností bolo veľa a na záľuby ostalo menej času než by som si prial. Teraz je to už voľnejšie a tak som si našiel chvíľu, aby som sa s vami podelil o pár fotiek. Po Štedrom dni sme spolu s bratom zavítali k Dušanovi na chatu trochu si oddýchnuť a zmeniť vzduch. Tulácke chúťky nás veru neopustili a už bolo načase oprášiť staré lesné chodníčky.

Táto zima ktovieako štedrá zatiaľ nieje, aj keď v noci tu prituhne aj na -10, cez deň bolo stále len okolo mínus dva tri stupne, čo je na tunajšie pomery dosť málo. Sneh sa drží len vo vyšších polohách okolo Bykova a Jaseniny. Snáď poriadne mrazy ešte len prídu.

Tenká snehová prikrývka krásne ukáže čo sa deje v lese. Je len na nás, či dokážeme prečítať, čo nám hovorí. Najčastejšie bolo vidieť stopy líšok a raticovej zveri. Ani medvedie stopy už niesú také zriedkavé ako kedysi. Chlpáčom sa ešte veľmi spať nechce, len počas tejto prechádzky sme natrafili na 6 stopových dráh medveďov. Síce je pravdepodobné, že väčšinu z nich urobil jeden a ten istý jedinec, no videli sme aj stopy medvedice s pestúnom.

Vždy keď prechádzam okolo starých opustených domov ako je tento, zamyslím sa nad tým, ako tu ľudia kedysi žili. V tunajších lesoch je takýchto pozostatkov neúrekom, vždy sú to len menšie skromné domčeky s maximálne dvomi miestnosťami postavené zo skál a hliny a vždy sú umiestnené v blízkosti nejakého járku, úžľabiny s tečúcou vodou. Nad čím ale ostáva rozum stáť, sú vozové cesty, ktoré k nim vedú, vykopané do svahu po vrstevnici v tomto strmom a skalnatom teréne.

Zastavili sme sa pri studničke, doplniť zásoby vody a pokochať sa výhľadom, kým hmla znovu nezatiahne oponu.

Stopy kuny lesnej.

Križujúce sa jelenie a zajačie stopy.

Najvyšší čas doplniť energiu pečenou slaninou a cibuľou. Jedným vrzom sme prevrátili vyvalený smrekový kmeň, ktorý poslúžil ako stolík/lavica a rozložili sme oheň.

Dušan s Paľom narobili domácu slaninu, ešte je trochu čerstvá, ale zato vynikajúca.

Skrytá studnička v smrečine pod Bykovom.

Ľadová voda šteluje plomby ;-)

Na miestach kde kedysi bývali ľudia, po nich zvyčajne ostanú okrem zvyškov domov aj ovocné stromy. Vracajúc sa späť k chate sme si natrhali zopár “vrchárskych” jabĺk nazývaných aj kožavky. Sú to trvácne jablká, nevadí im ani silnejší mráz.

No a tam kde sú jablká sú samozrejme aj medvede, takže na záver ešte jedna medvedia packa.

This entry was posted in Denník. Bookmark the permalink.

9 Responses to Koniec roka 2011 v Myslinách 1/2

  1. atti.hombre píše:

    Ej a potešené je moje oko i srdce pekným článkom i fotkami a prajem,aby takýchto chvíľ bolo čo najviac!

  2. zalesactvo píše:

    Tento článok sa super čital ked som nebol vonku ja tak aspon ty ;) paráda

  3. Palo píše:

    Super článok , joj ale ste mi narobili chúťky na tú slaninku. :)

  4. Havčiak píše:

    Dobrý článok aj fotky. Jój ale Vám závidím ja som tiež už dávno nebol nikde, totižto som si zaobstaral šteniatko jazvečíka aby som nechodil na túry ako samotár no a teraz musím sedeť doma. No verím že za pár týždňov vyrazíme na túru. :)

  5. bushcraftercz píše:

    slaninka, cibule, pramenitá voda, lesy, stopování… nádhera!

Pridaj komentár

