Mora 120

Môj arzenál rezbárskych nástrojov nedávno doplnil tento malý rezbársky nôž. Je to Mora 120 Erik Frost Sweden. Rúčka z brezy, čepeľ z laminovanej ocele, škandinávsky výbrus, tŕň zasahuje až po koniec rukoväte, kde je zabezpečený poistkou.

Veľmi pohodlne sedí v ruke. Pri vyrezávaní poskytuje komfort a dokonalú kontrolu pri rezoch.

Púzdro je z plastu, to je u Mory už klasika.

Keďže som fanúšik prírodných materiálov vyrobil som si mini púzdro z brezovej kôry. Spôsob výpletu je rovnaký ako pri mojich predchádzajúcich púzdrach z kôry, rozdiel je len v tom, že toto púzdro sa nastokuje iba na čepieľku, nezasahuje za rukoväť a nemá vnútornú drevenú pošvu. Pri takomto malom noži je to jednoduché a celkom praktické riešenie.

Kôra má protišmykové vlastnosti, nôž drží pevne zovretý vovnútri. Takéto mini nastokávacie púzdra používam už dlhšie a nikdy som nemal som žiadny problém. Pokiaľ nerobíte po lese parkour s nožíkom vo vrecku, tak nechcené prerezanie kôry zvnútra nehrozí. No ak by niekto predsa len mal obavy, odporúčam ostať pri pôvodnom plastovom, toto je len môj obľúbený spôsob schovania čepieľky.

Už som mal možnosť nôž pokrstiť, vyrezával som väčšiu kuchynskú lyžicu z jelšového dreva. Pracuje sa s ním veľmi dobre, je to fajný nástroj a u mňa určite nájde využitie.

This entry was posted in Nástroje, Vyrezávanie lyžíc, Z Dielne. Bookmark the permalink.

11 Responses to Mora 120

  1. Johno píše:

    Ahoj. Natrafil som na tvoju stránku. Je veľmi zaujímavá. Páčia sa mi tvoje námety, kvalitné fotografie a postupy. Pridal som si tvoju stránku medzi moje záložky a budem ju pravidelne čítať. Si veľmi šikovný chalan so vzťahom k prírode, s veľkou trpezlivosťou, precíznosťou a zmyslom pre detail. Postupne si prejdem všetky tvoje články. Teším sa hlavne na tvoje foto- a video návody, rady a inšpirácie. Želám všetko dobré a nech sa darí :-)

    • SKW píše:

      Vďaka Johno! Takýto komentár nesmierne poteší a motivuje do ďalšej práce. Som rád, že mám ďalšieho čitateľa, ktorý nachádza inšpiráciu v mojej tvorbe. Prajem príjemné prezeranie ostatných príspevkov!

      S pozdravom
      skw

  2. Rudolf Osrman píše:

    som ti iba pri pätách…. ale som fanúšik prírody a tvoje články a hlavne rezbárske veci sú remeselne zvládnuté na 100% a to je úžasné, držím ti palce a som tvojim čitateľom…

  3. jano75 píše:

    ahoj,
    az sa mi niekedy nechce verit, ze si tie rezbarske prace vytvoril ty. si vskutku sikovny. pouzivas na to len tie dva mora noze?
    dakujem a nech sa ti dari.
    jano

    PS. niekde si spominal nieco o skuskach, uz si ich, resp skolu zdarne zbuchal?

    • SKW píše:

      Nazdar! Vďaka to mi lichotí! Pri vyrezávaní používam ako prvé malú sekerku, ktorú si v niektorých príspevkoch možno zazrel. Ono sa to nezdá, ale najväčšiu časť vyrezávania urobím práve tou sekerkou, nož príde narad až potom. A teraz kombinujem dlhší nôž s týmto krátkym. Inak ten dlabací lyžičkár nieje od Mory, je to slovenský výrobok od firmy Mstein.
      Ešte jedna skúška a nové články budú pribúdať častejšie.

      Ešte raz vďaka za koment!
      S pozdravom
      skw

      • jano75 píše:

        ahoj,
        ano zazrel a aj chcel objednat – husqvarna. no napotvoru ju uz nevyrabaju, ci co. dodali mi iny typ, ktory ma tak nebral. podoba sa to na kanadsku rubacku – resp. fril od hultafors. Mstein som si uz obzeral a nespoznal :). ked ich pouziva taky rezbar ako ty, asi budu good.

  4. peter píše:

    ahoj, pri náhodnom hľadaní návodov na výrobu košíkov z prútia, som natrafil na tvoju stránku a nesmierne ma potešili tvoje ukážky a námety, neviem sa odtrthnúť od čítania tvojich príspevkov, veľmi zaujímavé a držím palce pri pridávaní dalších príspevkov

    • SKW píše:

      Ahoj Peter! Ďakujem krásne, takýto komentár človeka veľmi poteší a povdzbudí! Snáď čoskoro prihodím niečo nové, tak drž palce!

      S pozdravom
      skw

  5. ajo sk píše:

    kde si ho kupil , aj ja by som ho chcel , inač fakt pekne prispevky mas . Aj zbieras parohy?

Pridaj komentár

