Bazový sirup

Počas horúcich letných dní niet nad fajne vychladenú, osviežujúcu, bazovú limonádu. Existuje množstvo rôznych receptov na bazový sirup, no každý máme ten svoj obľúbený s určitými odlišnosťami. A toto je verzia, ktorá mi padla do oka. Postupom a niektorými ingredienciami sa trochu odlišuje od našich tradičných receptov, no je výnimočne dobrý.

Potrebujeme:

  • 20 kvetných hlávok bazy čiernej
  • 1 pomaranč
  • 1 citrón
  • 1.5 kg kryštálového cukru
  • 2 čajové lyžičky kyseliny citrónovej
  • 1.2 litra vody

Postup:
Z kvetov odstránime najhrubšie stopky a prípadný hmyz (neumývať vodou!), nakrájame umytý pomaranč a citrón na tenké plátky. Postavíme do hrnca vodu a keď zovrie, odstavíme a pridáme všetky ingrediencie. Miešame, kým sa cukor nerozpustí. Prikryjeme čistou utierkou, odložíme na chladné miesto (špajza) a necháme odstáť 2 dni. Niekoľkokrát denne premiešame. Precedíme cez sitko/gázu a kvety dobre vyžmýkame.

This entry was posted in Bushcraft, Jedlo z prírody, Liečivé rastliny. Bookmark the permalink.

6 reakcií na Bazový sirup

  1. Jerry píše:

    Je to moc dobré, také to vyrábíme :-)

  2. Stanley píše:

    Servus, aj som zabudol na tuto pochutinu. Tak vdaka za pripomenutie. Urcite spravim.

  3. Spätné upozornenie: Bazový sirup 2. | SKW Bushcraft

  4. flora píše:

    Ahoj, ja som prave vcera dokoncila a naflaskovala asi 16 l sirupu :-D
    nas je v dome vela, takze do zasoby urcite nezostane…
    je to skvely napoj, tento som este neskusala, ja zatial len tu “klasiku” ale pride rad aj na tento :-)

Pridaj komentár

