Mysliny po troch týždňoch

Dnes sme boli s bratrancom pokosiť lúku pri chate. Naposledy som tu bol počas veľkonočných sviatkov a tráva odvtedy poriadne vyhučala. Zmeny sú viditeľné, v lese naplno prúdi život, už chýba len aby začali rásť hríby.

Tri týždne bez ľudského pohybu na chate stačili žltochvostovi domovému (Phoenicurus ochruros) aby zahniezdil v črepníku na hodinách.

Mám trošku obavy, či dokáže vysedieť znášku aj počas nášho pobytu nadchádzajúci víkend. Vybral si veľmi zlé a rušné miesto aj keď je ten črepník celkom schovaný. Uvidíme.

Na okraji lesa je prameň, ktorý výdatne zavlažuje časť lúky. Na tomto mieste sa vytvorili ideálne podmienky pre rast niektorých vzácnych druhov rastlín, ako napríklad táto zákonom chránená orchidea.
Vstavačovec májový pravý (Dactylorhiza majalis subsp. majalis)

Hneď vedľa na kopčeku v hustej tráve rastie dúška materina (Thymus serpyllum).

Urobil som si z nej čaj.

Kuksa po očiste.

Prídeme sem už v piatok na celý víkend. Určite nebude núdza o nové zážitky na potulkách lesmi, alebo nejaké menšie bushcraftové projekty, či rôzne zaujímavosti . Keď sa vrátim, určite sa o všetko s vami podelím.

This entry was posted in Denník, Liečivé rastliny. Bookmark the permalink.

9 Responses to Mysliny po troch týždňoch

  1. atti.hombre píše:

    Pekný denník…ja tiež píšem,ale knižne a perom,lebo som lenivý sa naučiť robiť e stránky…aj priestor na webe mám ale…možno raz…prajem Ti veľa elánu do ďalšieho písania…:-)

  2. Rudolf Osrman píše:

    som unesený z každého tvojho článku…toľko múdrosti starých otcov, čo je v tebe…som vnuk starého gazdu na Kysuciach, mám v sebe tiež niečo, ale ty ma motivuješ veľmi :-)))

    • SKW píše:

      Ďakujem Rudo za tvoje slová! Vždy ma poteší keď môžem niekoho motivovať a inšpirovať :). Vieš ja som tej filozofie, že na vedomosti našich predkov by sme nikdy nemali zabudnúť aj keď žijeme v stále modernejšom svete. Pretože keď moderné spôsoby zlyhajú, vtedy ľudia zistia, že múdrosť našich starých otcov je obrovské bohatstvo a ich zručnosti a techniky budú fungovať stále.

      skw

  3. Jarka píše:

    Tá chata mi je veľmi povedomá len vyzerá byť prerobená ale myslím, že je to ona :) v detstve som tade pochodila hor :) ale to sú už roky čo som tam nebola, tuším takých 8 rokov :)

    • SKW píše:

      Ahoj! Keď sme sa púšťali do prestavby tak to bola len chátrajúca drevenička :) Vedľa bola tiež pajta a maštaľ. Z tej sme ponechali krajný múr o ktorý sa opiera prístrešok a zvnútra je už teraz urobený otvorený kozub a posedenie. V niektorých starších príspevkoch je aj odfotený.
      Inak máme aj staré fotky ešte z klasického foťáku, že ako vyzerala chatka predtým a ako teraz, všetko sme postupne fotili :) Sú na nástenke vnútri, ak nezabudnem tak ich vezmem preskenovať a môžem ich sem zavesiť. Alebo môžeš niekedy prísť pozrieť na návštevu ak budeš chcieť :)

      maťo

  4. Slavka píše:

    mily Mato kedže moji rodicia obaja pochadzaju z Myslin tuchalupku si este pamätam v pôvodnom stave a aj tych co tam byvali.Moja mama pochadza z domu na lavo od Vašej chalupky musim priznat, že teraz vyzera nadherne.V Myslinach vždy bolo pekne len my už tam nemame nikoho ku komu by sme chodili ja som tam prežila nadherne detsvo.

    • SKW píše:

      Ahoj Slávka! Veľmi ma potešilo, že sa mi ozval niekto z Myslín. Viem ktorý dom máš na mysli, ak ma pamäť neklame bývali tam Matulovci, ale môžem sa mýliť. Dnes ten domček dosť chátra, nik sa o to nestará a to je škoda, bola by z neho krásna chatka v krásnom prostredí.
      Ďakujem, že si napísala!
      s pozdravom
      maťo

      • Slavka píše:

        Mily Mato je to ten dom od Vas na lavo ked ides hore cestou teraz ho maju prerobeny.Kupili to niekto kto pochady z Myslin.MOja mama sa volala Krahulcova a vy mate chalupu v ktorej byvali Kusikovci…Aten dom ktory chatra je na druhej strane od Vas a tam byvali ak sa ja memylim Kamenskovci ale naisto už neviem. Ahoj Slavka a dakujem že si odpisal

  5. Slavka píše:

    Ta kaplnka sa nachydza este v Myslinach az cintorin je v Ipelskom Potoku.V tej kaplnke byva len raz do roka omsa na Jana.Moji rodicia tam chodia každy rok byva to taka Janovska posviacka a vidiet odtial aj tu spominanu Malinsku priehradu.vidim,že to maš zbehane naokolo všetko este raz ahoj

Pridaj komentár

