Pazúrik

Toto je prvý krát, čo držím v rukách tento krásny kameň, ktorý mal obrovský význam v histórii ľudstva. Predtým než ľudia objavili kov sa z pazúrika vyrábali rôzne nástroje, čepele, či hroty. Je to veľmi tvrdý kameň, ktorý sa dá štiepať na ploché pláty s hranami ostrými ako britva. Toto si však vyžaduje vysokú zručnosť. Ja samozrejme nemám podmienky na to, aby som niečo podobné skúšal, v mojom okolí sa pazúrik nevyskytuje. Hojný je len kremeň, ten je tiež tvrdý, ale veľmi sa mrví.
Pred pár dňami sa mi ozval jeden veľmi ochotný človek, ktorý sa ponúkol, že mi dva kúsky pazúrika pošle. Som mu za to veľmi vďačný. Pazúriky prišli v pohode a hneď som ich aj vyskúšal. Nebude z nich síce možné vyrobiť žiadny nôž ani nič podobné, ale ja mám s nimi iné plány. Budem ich používať na kresanie s ocieľkou. Výborne drží ostrú hranu a hádže spŕšky iskier z ocieľky. Je neporovnateľne lepší než kremeň, ktorý som používal doteraz.

This entry was posted in Oheň. Bookmark the permalink.

One Response to Pazúrik

  1. Pardal píše:

    Pazurik som si priniesol zo Severneho Irska. Na plazi na severe sa to tam povaluje vo velkych mnozstvach. Staci odrypnut. Myslim ze to bolo pri meste Portrush na Whiterock beach

Pridaj komentár

