Stehlíky v borovici

Dnes sa mi doma podaril jeden príjemný objav. Keď prestalo mrholiť, bol som sa trochu poprechádzať po dvore. V zadnej časti dvora som zdiaľky spozoroval odletieť z jednej z mladých borovíc do zelena sfarbeného vtáka. Nebolo to ako keď normálne odletí z vetvy, tento vyletel zvnútra stromu. Podišiel som bližšie a asi v hornej rázsoche vo výške asi 180cm som zbadal veľmi nenápadnú hrču machu.
Je to hniezdo stehlíka zeleného (Carduelis chloris) inak nazývaného “zelienka”. Využil som chvíľu kým bol preč a urobil som záber hniezda. Sú v ňom 4 vajíčka, vzhľad hniezda je typický pre tieto pinkovité vtáky. Aj následné pozorovanie ďalekohľadom mi potvrdilo, že ide o Stehlíka zeleného. Ďalších pár týždňov sa budem snažiť obmedziť kosenie trávnika a celkový pohyb okolo tohto miesta, nechcem ich počas hniezdenia vyrušovať.

Možno aj vďaka tomu, že som ich počas zimy kŕmil, sa rozhodli zahniezdiť práve tu. Fotka zo začiatku marca 2011, zelienka hľadá potravu na zemi pod kŕmidlom.

This entry was posted in Denník. Bookmark the permalink.

Pridaj komentár

