Vtáčie búdky

Vlani koncom roka som vyvesil 4 hniezdne búdky na ovocné stromy v Myslinách, a 2 doma na dvore. Mojim cieľom je hlavne podporiť niektoré vzácnejšie druhy sýkoriek a tak sú búdky s otvormi 28-30mm. Doma som mal úspech hlavne v búdke na orechu, kde sa už zahniezdila sýkorka belasá. Za domom som pod strechu umiestnil polobúdku a už som v jej okolí postrehol poletovať žltochvosta, ľudovo zvaného kominárik.

Fotky z víkendu:

Bol som náhodne nakuknúť do tejto búdky cez odklápaciu striešku, počas lezenia na strom z búdky nevyletel žiadny vták, v opačnom prípade by som odišiel. Obsah búdky však svedčil o prebiehajúcom hniezdení.

Podľa počtu, farby a veľkosti vajíčok sa domnievam, že ide o sýkorku bielolícu. Je však zaujímavé, že sa mi ju predtým nepodarilo spozorovať, ako prilieta do búdky.

Na budúcu hniezdnu sezónu plánujem urobiť ďalšie búdky, aj pre iné druhy a rozmiestniť ich v blízkom okolí vo vhodných vzdialenostiach. Pohrávam sa aj s myšlienkou vyrobiť búdky pre sovy.

This entry was posted in Denník. Bookmark the permalink.

Jedna reakcia na Vtáčie búdky

  1. Jano píše:

    To je pekné,ak niekto myslí aj na vtáčiky a stavia im búdky.Mne sa pod strechou usadil jeden kominárik,keď vták odletel,urobil som si telefónom fotografiu,aby som vedel či majú niečo v hniezde.Neviem kedy mávajú mladé,ale videl som hniezdo plné peria.Samozrejme som sa ho nedotýkal a ani neprehrabával.Teraz budem musieť počkať,aby som mohol pokračovať na zateplení domu.Asi pred 20 rokmi si urobili hniezdo 2 metre nad vduchovým kompresorom a nevadil im ani hluk.Hniezdili tam 4 roky po sebe.

Pridaj komentár

