Víkend v Myslinách 02-03.04.

Je tu apríl, mesiac lesov. Kde inde by som trávil víkend, ak nie v lone prírody v Myslinách. Vyrazili sme v piatok podvečer len v trojčlennej zostave, ujo Dušan, bratranec Paľo a ja. Na ceste sme stretli suseda Vlada, ktorý má chalupu na začiatku. Dušan k nemu vybehol na kus reči a my s Paľom sme pokračovali ďalej až k chate. Kým Paľo ponosil z auta batožinu, ja som narúbal triesky, vyčistil kozub a zakúril. Tieto veci už robíme automaticky, všetko ide hladko a rýchlo. Deň už bol vlastne nakonci, do ničoho väčšieho sa neoplatilo púšťať a tak sme sa tiež vybrali navštíviť Vlada.

Sobota ráno. Paľo pracuje na dubovej odrážke, ktorú by sme chceli osadiť do cesty na pomerne často vymývanom mieste.

Prišla aj teta Denka. Hneď po raňajkách sa bola prejsť a nazbierať si trochu pľúcnika na čaj.

Ako som sediac na kôpke brezového dreva vyrezával lyžicu, objavil sa na verande Dušanov otec, starý zálesák, doniesol mi kopu vŕbového prútia na pletenie košíkov. A aby som sa nenudil, doniesol aj kus bukovej káľanice, či mu neurobím veľkú varechu v tvare pádla, na miešanie masti a oškvarkov na zabíjačku. Vzal aj starú, ktorú vraj dakedy dávno vyrezával nejaký báčik z Bystričky. Bola naozaj krivá a chcel by rovnú a tiež s trochu hrubšou rúčkou.

Kým som ju stihol dokončiť, pobral sa domov a tak mu ju zanesiem pri najbližšej príležitosti. Dúfam, že bude spokojný.

Večer nás prišiel navštíviť kto iný ako kamarát, veľký zhodár, hubár a milovník lesov Ďula so svojou ženou. Debatovali sme dlho do tmy a opiekli sme si aj domácu slaninu s cibuľou.

Niet nad takéto okamihy pri praskajúcom ohni v krbe.

V nedeľu som sa vybral poobzerať po okolí ako zvyčajne. Bolo trochu zamračené, fúkal slabý vánok.

Asi sto metrov od chaty pri bystrine sa nachádzal čerstvý jelení trus.

Trochu som sa poprechádzal popri Myslinskom potoku.

V týchto miestach, pri vode, rastie veľmi hojná veternica hájna.

Blyskáč jarný.

Zubovník šupinatý. Je to parazitická rastlina, ktorá nemá zelené časti. Rastie vo vlhkých lesoch hlavne na koreňoch jelší, liesok či bukov. Jej kvitnutie je tu typickým znakom, že každú chvíľu začnú rásť smrčkovce (u nás ľudovo nazývané smrže).

Pŕhľava dvojdomá.

Okolo obeda sme založili hotovú dubovú odrážku. Hrubým štrkom zo závozov sme ju pekne zarovnali s cestou.

Ešte to chce nejakú tú chvíľu, kým si voda z cesty urobí svoju dráhu a potečie len odrážkou.

Chlapi vyhútali, že vyberieme niektoré nepríjemne trčiace skaly z cesty.

Tak toto bola naozaj obluda, podarilo sa nám ju vytiahnuť za pomoci auta a lana.

Uvidíme, ako výjde koniec tohto týždňa, dúfam, že prídeme znova, rád by som vybehol na nejakú jednodňovú túru. Taktiež by už konečne mohli povyskakovať smrže, už teraz sa nemôžem dočkať prvej tohtoročnej smržovej praženice.

This entry was posted in Bushcraft, Denník, Vyrezávanie lyžíc. Bookmark the permalink.

2 reakcie na Víkend v Myslinách 02-03.04.

  1. bushcraftercz píše:

    pěkný, koukám že nezahálíš

  2. Rafael Ingvis píše:

    K tým smržom držím palce. Ja ich mám radšej v polievke (v slepačej ako aj májovky)

Pridaj komentár

