Nádobka na zápalky z brezovej kôry

V lese som natrafil na kvalitnú, hrubú brezovú kôru a tak som sa rozhodol, že si z nej vyrobím nový matchbox, nádobku na zápalky. No tentokrát som ju urobil vodotesnú, pri otvorení normálne “cmukne” ako keď otvoríte fľašu vína. Myslím si, že kvalitná brezová kôra je pomerne vzácny prírodný zdroj a materiál, to že som pri výrobe použil aj lepidlo teda zaručí nielen jej vodotesnosť, ale aj dlhšiu životnosť. Kvôli tomuto som začal holdovať zápalkám, pomaly vytláčajú môj firesteel :)

Tuba je zrolovaná do seba a zafixovaná takou akoby šípkou, ktorá ju uzamkne. Samozrejme je to utesnené lepidlom. Dno je zhotovené z brezového dreva a napevno prilepené. Vrchnák je tiež brezové drevo s pripevneným uškom z kože.

This entry was posted in Bushcraft, Z Dielne. Bookmark the permalink.

2 Responses to Nádobka na zápalky z brezovej kôry

  1. Andrej píše:

    Velmi pekna cista praca ;) Len by ma zaujimalo ako mas riesenie skrkatko.

    • SKW píše:

      To záleží od toho aké zápalky práve používam. No sú dve možnosti, buď použiješ “strike anywhere matches” – o všetko zápalné zápalky, alebo pri normálnych vystrihneš z krabičky pásik so škrtadlom a vložíš ho dovnútra k zápalkám škrtacou stranou oproti stene tuby. Ešte to zvyknem celé zaistiť proti pohybu kúskom vaty, ktorá sa dá v prípade núdze použiť aj na podpal.

Pridaj komentár

