Potulky okolo priehrady

Včera večer, keď som si líhal spať, som si pomyslel… Ej zajtra sobota, aspoň si trochu pospím. Aha! Ráno o siedmej mi volá kamarát Ďula, že či idem do hory sa prejsť. Samozrejme, že som išiel. Kdeže by som ja takéto niečo odmietol. Tak som sa prichystal, do mošny som nabalil chlieb so slaninou a nejaké jablko. Vyšiel som na dvor, ani topánky som si nestihol zašnúrovať a Ďula ma už čakal pred bránou. Auto sme si nechali pri vjazde do Myslín a vykročili sme smerom pod vrch Zámok.

Les už pomaly začína ožívať, chvíľami som zastal a spozornel. Ozýval sa prvý spev vtákov. Všade šramotili sýkorky bielolíce a čiernohlavé, ďateľ čierny hlučne zakikotal, keď sme náhodou vyrušili jeho dolovanie v starom spráchnivenom pni. Ako som občas vyšiel na lúku na okraji lesa, začul som aj charakteristický spev strnádky žltej.

Ďalekohľadom som často ”skenoval” okolie, či náhodou nezazriem nejakú zver.

Typické známky vysokej zveri.

Na jednej z lesných ciest bola vyjazdená hladká koľaj. Pôda je pomerne vlhká a tak sa z nej dá dobre čítať. Túto vyhladenú cestičku si zrejme vybral jazvec, lebo zanechal nejaké stopy. I keď niesú veľmi výrazné, ale podľa tvaru odtlačku a dierkach po dlhých pazúroch sa dali ľahko identifikovať.

Našlapali sme toho dosť, musím uznať, že aj ja som cítil v nohách. Terén je tu dosť náročný, všade samé strmé svahy. Pri Chmelnej sme zišli dole na asfaltku, bol čas pomaly sa vrátiť k autu. Vybehli sme ešte hore k Dušanovi na chatu pozrieť, či je všetko v poriadku. Chvíľu sme posedeli na vyhriatych skalách za chatou, ja som si zbehol ku studničke a schuti som sa napil priezračnej vody. Bola presne jedna hodina poobede keď sme definitívne opustili Mysliny.

This entry was posted in Bushcraft, Denník, Stopárstvo. Bookmark the permalink.

One Response to Potulky okolo priehrady

  1. bushcraftercz píše:

    čau, super blog, jen tak dál!

Pridaj komentár

