Oddych v lese 23.02.2011

Slnečný, ale chladný deň ma opäť vylákal von. Takmer všetok sneh už zmizol, ostal len kde tu napokraji hory. Pri naberaní vody z prameňa som postrehol nejaké narušenia od zveri najmä hrabaniská srncov v zamrznutej hrabanke. Vyhliadol som si pekné miesto a na nejakú hodinku som sa utáboril.

Založil som malý ohník, aby som mohol zovrieť vodu. Podklad som dobre vyčistil od hrabanky a na zem naukladal niekoľko menších drievok ako počiatočný podklad. Taktiež som si pripravil raždie, a hrubšie suché konáre. Pri zbieraní materiálu treba dbať nato, aby sme nezbierali vlhké drevo zo zeme, ale visiace zo stromov vo výške človeka, kde ho prefúka vietor.

Na zachytenie iskry som použil fúzy z plamienka plotného zmixované so suchými listami zo stromov.

Za chrbát som si postavil jednoduchý ”windbrejk”, fúkal slabší no zato fajne studený vetrík. Veľmi dobre mi na to poslúžila stará nemecká celta. Urobil som si len instantnú polievku, ale padla mi výborne.

Nepoznám lepší oddych než je čas strávený v prírode. Sedieť pri ohni, počúvať a všímať si aj tie najmenšie detaily. Je jedno aké je ročné obdobie, les má stále svoje čaro.

This entry was posted in Denník. Bookmark the permalink.

Pridaj komentár

