Kuksa z brezy

Dokončil som kuksu tradičného fínskeho štýlu s dvomi dierkami v rúčke. Originálna fínska kuksa by mala byť vyrezaná do brezového nádoru. Ten má krásnu svalcovitú, prípadne očkovú kresbu, ktorá vynikne po finálnom dokončení kuksy. Dostatočne veľké nádory na vyrezávanie sú však aspoň pre mňa dosť vzácne a tak som kuksu jednoducho vyrezal do vhodného kusu brezového dreva.

Po napustení olejom drevo doslova ožilo.

This entry was posted in Bushcraft, Vyrezávanie lyžíc. Bookmark the permalink.

10 reakcií na Kuksa z brezy

  1. Dušan píše:

    ahoj, akým olejom si to napustil?

  2. Juraj píše:

    nemôžem sa tvojej stránky vynadívať a ďalší zásah do čierneho. Milujem les je pre mňa druhým domovom no vidím že sa stále mám čo učiť vau ;) mimochodom to celé si vyrezal len nožom ? :)

    • SKW píše:

      To čo vidíš je vyrezané pomocou ručných nástrojov. Veľkú časť roboty robím sekerkou, potom ide na rad nôž, ktorým celý výrobok dotvarujem. Vydlabávam nakoniec pomocou zahnutého noža. A dierky v rúčke som urobil ako posledné a len špičkou noža. Úplne nakoniec výrobok dokončím podľa toho, načo mám chuť, buď brúsnym papierom, alebo tradičným finišom po noži a naolejujem. ;-)

      Keď vyrezávam a tvorím z dreva, cítim sa bližšie k lesom a prírode. To že máš rád les je najpodstatnejšie, s tým prichádza postupné poznávanie nových vecí, zručností a techník, vďaka ktorým sa budeš cítit v lese ešte viac ako doma. To je bushcraft.

      • Juraj píše:

        tak to ti fandím veľmi som rád že takých ľudí možno ešte v dnešnej dobe nájsť ;) nech sa ti darí ;)

  3. Ondrej píše:

    Zdravím, Chcel som sa spýtať že kde by sa dal zohnať ten zahnutý nôž ? Pozeral som po nete ale neviem nič nájsť. Skúšal som vyrobiť kuksu iba pomocou dlát, noža a sekery ale neviem to zvnútra tak pekne vyhladiť.

  4. vladik píše:

    finska kuksa po Slovensky črpačka… tradične sa používala na salašoch… škoda že na slovensku teda najdeme skor vyrobcu kuksy tradičného fínskeho štýlu ako výrobcu črpačky

  5. Waupe píše:

    Zdravím z Čech. Tvé stránky jsou mou velkou inspirací. Našel jsem minulý týden na toulkách lesem, velký březový nádor a tento víkend bych se rád pustil do výroby kuksy. Dík za inspiraci, kterou jsem načerpal na tvých stánkách.

Pridaj komentár

