Prechádzka, stopy

Dnes bol mimoriadne pekný a slnečný deň. Využil som to na prechádzku prírodou. Napriek tomu, že ešte nieje ani polovica februára, šiel som len naľahko, aj kabát som nechal doma. Zastavil som sa na mostíku cez Ipeľ a chvíľu som pozoroval okolie chovných rybníkov dúfajúc, že zazriem nejaké vtáky ako kane, myšiaky, alebo vodné vtáctvo. Minulé leto som tu pozoroval labute, ktoré sa u nás vyskytujú celoročne, no teraz som ju tu nevidel.

Pravá nádrž je takmer prázdna.

Na severnej strane kopcov sa ešte nachádzajú pozostatky snehu. V týchto miestach zvyknem spozornieť a všímam si prípadné stopy zveri.

Aj roztápajúci sa sneh odkryje rôzne stopy. Škrupina bola zelenkavej farby, no aj tak je ťažko posúdiť o aké vajce išlo.

V snehu bolo veľa starších stôp srnčej zveri.

Taktiež v lese bolo mnoho znakov, že sa tu nachádza srnčia zver. Množstvo hrabanísk, a trusu.

Takéto staré agáty sú vyhľadávanými miestami dutinových hniezdičov ako sú brhlíky, kôrovníky, alebo sýkorky. Vďaka hrubej borke, ktorá sa odlupuje vo veľkých plátoch od kmeňa a vytvára tak štrbiny, im poskytuje miesta na hniezdenie.

This entry was posted in Bushcraft, Denník, Stopárstvo. Bookmark the permalink.

2 reakcie na Prechádzka, stopy

  1. atti.hombre píše:

    Krkavec čierny patrí medzi spevavé vtáky…( to je jedna z mála vecí čo o vtákoch viem…) a je to môj kultový vták- hniezdil na skale nad mojim prvým táboriskom,ked som začínal spoznávať krásu hôr…na tie miesta sa rád vraciam aj teraz…

Pridaj komentár

