Prechádzka na Háj

Bol som sa prejsť na Háj ako zvyčajne. Bol pekný jesenný deň, jeden z posledných.
Na blaťavej ceste, v koľaji, zanechal jazvec pekný odtlačok. Stopa sa stratila po pár metroch v lese.

Bršlen európsky. Je to kríkovitá drevina, je jedovatá, hlavne plody.

Prútnatec metlovitý, cez leto kvitne žltými kvetmi, na okraji lesov vytvára husté kríky.

Stopy po diviakoch na borovici, dole nižšie sú močariská kde majú priam bahenné kúpele. Potom sa zbavujú uschnutého blata a parazitov šúchaním o kmene.

Ploník stenčený

Čas na teplý nápoj. Na čistinke som sa zložil, a zapálil oheň do tejto malej piecky z konzervy. Je to prekvapivo efektívny spôsob, ako rýchlo zovrieť vodu na čaj, alebo kávu a spotrebuje len veľmi malé množstvo dreva, úplne postačuje pár konárov, polámaných na malé kúsky. Ďalšou výhodou je, že po tomto neostane nedohorené ohnisko a ja nezanechám po sebe žiadne stopy.

Oheň som zakladal starou metódou kremeňom a ocieľkou a iskru som zachytil do pripraveného práchna z drevokaznej huby.

Keď som sa vracal domov, na poli ležali dve srny. Asi po 5 minútach pozorovania sa zdvihli a odcválali k lesu

This entry was posted in Turistika. Bookmark the permalink.

2 reakcie na Prechádzka na Háj

  1. noem píše:

    Aku flasu s hrncekom si tu pouzival ?

    • SKW píše:

      Je to fľaša, akú kúpiš v každom armyshope, pravdepodobne značka Mil-tec. Fľaška samotná je šmejd, dobrý je akurát ten hliníkový hrnček, čo je pri nej.

Pridaj komentár

