Prechádzka lesom – Háj

Vybehol som sa trocha prejsť na obľúbené miesto, na Háj. Na kraji lesa som, ako zvyčajne, očakával nejaké srny, vídam ich pravidelne. Ani tentokrát som neobišiel naprázdno, dva kusy, chvíľu sa na mňa dívali a potom zmizli v agáčine.

Na agáte asi 50 metrov odomňa sedel myšiak. Prekvapivo dlho zostal pokojný napriek mojej prítomnosti. Odletel až keď som sa snažil prikradnúť bližšie, aby som spravil lepšiu fotku.

Zmiešaný les, hlavne hrab, buk, agát a ďalej vzadu sú úzke pásy borovíc.

Farby jesene.

Stopy po divokých buldozéroch:)

Drevokazná huba brezovník obyčajný (Piptoporus betulinus) má v bushcrafte viacero využití. Počas vojny sa tenké odrezané plátky používali ako prírodná náplasť na menšie rezné rany.
No tieto majú ideálnu veľkosť na výrobu obťahovadla na nože, preto sa táto huba v angličtine volá “Razor strop fungus”. Z huby sa vyreže plát, ktorý sa vysuší a prilepí k dostičke. Toto slúži na jemné obtiahnutie čepele noža, po klasickom nabrúsení a dodá ten najlepší finiš a ostrosť.

Trúdnikovec pestrý.

Natrafil som aj na peknú hrču na divej čerešni. Nechám ju ešte nejakú dobu porásť a potom si ju prídem odrezať, možno z nej bude miska. Hrče, nádory majú veľmi peknú vzorku, no na druhej strane sú neskutočne tvrdé na vyrezávanie a dajú zabrať.

Vyrobil som si narýchlo držiak na ešus…

…a postavil vodu na kávu.

Ohník som založil tradičnou metódou kresaním ocieľkou o kremeň.

Nejaký čas som len tak sedel pri ohni a oddychoval, počúval zvuky, spev vtákov. To je pre mňa ozajstný relax.

Čas odchodu. Oheň som dôkladne uhasil, miesto som upratal tak, aby po mňe neostali nijaké stopy a pobral som sa domov.

Doma som vyložil brezovníky, ktoré nechám vysušiť v drevárni.

This entry was posted in Nezaradené. Bookmark the permalink.

Pridaj komentár

