Na huby – Petrová

Zobudil som sa do krásneho rána.

Niekde tu neďaleko musia mať hniezdo myšiaky, lebo ma zobudili hlasitým pískaním. Jedného som videl prelietať nízko ponad horu.

Môj brloh. Hodnú chvíľu som len tak ležal a počúval zvuky vtákov. No len dokým sa slnko nevydralo spoza stromov aby mi svietilo priamo do tváre.

Na raňajky som si v ešuse zohrial trocha guľášu zo včera. O polhodinu neskôr sme už smerovali na našu ďalšiu honbu za hríbami.

Tu už je brat ako prečesáva pohľadom les.

Bradatec drsný (Usnea filipendula). V suchom stave môže poslúžiť na zachytenie iskry z firesteelu. Zvykne rásť na konároch smreka a smrekovca spolu s inými druhmi lišajníkov. No je to pomerne vzácny druh, takže používať len v prípade, že nájdete mŕtvy a uschnutý kus.

Toto bol jeden z najkrajších hríbov aké sme našli

Keby nemal poznačený klobúk od slimáka, tak je to ukážkový kúsok do atlasu :)

Takýchto pozostatkov po ľudských obydliach je v týchto horách mnoho. Skúste hádať aké zviera obľubuje takéto priestory na svoj brloh?

Lesné jahody sú príjemným osviežením počas hubačky. Zbožňujem aj ich prenikavú vôňu.

Nakoniec sme vyložili všetky hríby na stôl ako zvyčajne. Znova to bol poriadny náklad. Na takéto dni sa nezabúda.

This entry was posted in Huby. Bookmark the permalink.

Jedna reakcia na Na huby – Petrová

  1. atti.hombre píše:

    Už aby som zas robil zásoby húb na zimu!…ale ja naraz toľko nenájdem…mne len dve hodiny si oči zvykajú na lesné šero…

Pridaj komentár

