Na hubách – Smolná

Vyrazili sme na ďalšiu z našich početných hubačiek. Tentoraz od západu smerom od Látok. Po ľavej strane máme vrch Bykovo.

Tradičná zostava Dušan, Paľo, môj brat Andrej a ja pozadu ako zvyčajne.

Rebríček obyčajný (Achillea millefolium), ľudovo nazývaný aj myší chvostík, je to známa liečivá rastlina.

Moje prvé hríby dnes, na celkom peknom mieste pod smrečkami, maskované v ihličí, len hlávky im trčali.

Paľo sa chladí v rieke, pod skalami hľadá raky.

Na rázcestí sme si dali pauzu, Dušan vybehol pozrieť, či niečo nenájde aj povyše v smrečine.

Bolo naozaj krásny deň, až na tú horúčavu.

Popri poľných cestách, medzi osikami a brezami sme nachádzali kozáky.

Kozák osikový (Leccinum albostipitatum).

Oddych pri malom prameni tečúcom smrekovou horou. Niet nad dúšok čerstvej chladnej vody.

Primerane unavení a vyhladnutí sme dorazili na chatu do Myslín, kde na nás už čakal obed.

Guľáš :)

Môj obľúbený tanier s motívom jeleňa a lyžica z čerešňe.

Po jedle som sa pustil do obnovy mojej prírodnej postele vonku pri ohnisku. Starú, vyschnutú vrstvu čečiny som pokryl novou a lôžko bolo ešte pohodlnejšie ako predtým.

Vystrúhal som slušný “featherstick”. Jeden takýto úplne stačí na podpal táboráka :)

This entry was posted in Huby. Bookmark the permalink.

Pridaj komentár

