Víkend v Myslinách 04.07.2010 (Deň druhý)

Hneď ráno sme vyrazili na hríby do smrečiny na Petrovú. Šli sme len dvaja, ostatné osadenstvo na chate nejak zlenivelo.

Na kraji lesa rástli čučoriedky.

Na začiatku hory mi Dušan povedal, aby som zbehol pozrieť pod toho starého buka, že dá krk na to, že tam hríb bude :). A mal pravdu, bol tam pekný bukovec. Zamaskovaný pod haluzinou a lístím.

Pekné janíky – kozák smrekový (Leccinum piceinum).

Výborné huby na praženie.

Hríb s muchotrávkou rástli ako brat a sestra.

Čas na prestávku. Napili sme sa čerstvej vody z bystriny.

Celkom pekný náklad hríbov, no nie? :)

Cestou lesom som vzal kúsok spráchniveného dreva z ihličnanu. Chytilo iskru z firesteelu a pomaly tlelo, výborné práchno na podpal.

Tiež som sa zabával s vyrezávaním “operených” polienok (Feathersticks). Sú dobré na podpal do kozubu, nie je treba papier, alebo kupenské podpaľovače.

Kým Paľas kosil trávu…

… Dušan testoval môj pelech, či sa mi bude dobre spať aj ďalšiu noc :)

A bolo celkom fajn, nahádzal som krížom pár polien a vychutnával si nocľah vonku.

Dušan si ráno prišiel na môj oheň opiecť raňajky :).

This entry was posted in Bushcraft, Huby. Bookmark the permalink.

Pridaj komentár

