Kuksa z čerešne

Dokončil som kuksu z čerešňového dreva. Mám z nej dobrý pocit, niekoľko dní vyrezávania sa vyplatilo a po vysušení a naolejovaní výsledok vyzerá takto.

V myslinách som vyrobil pre tento účel prírodný povraz z lipového lyka. Pridal som ho pre možnosť zavesenia výrobku.

This entry was posted in Vyrezávanie lyžíc. Bookmark the permalink.

2 reakcie na Kuksa z čerešne

  1. Milan píše:

    Prosím Ťa, mám nejaký kúsok z peknej čerešne, no je čerstvý. Chcel by som vyrezať kuksu, mám to urobiť teraz ale bo nechať čerešňu vyschnúť. S pozdravom Milan

    • SKW píše:

      Ahoj Milan! Vystrúhaj ju kým je čerstvá. Snaž sa ju dokončiť čo najskôr, čerešňové drevo po vyschnutí je hodne tvrdé, suché sa vyrezáva veľmi ťažko. Po vyrezaní dávaj pozor na to aby sa výrobok sušil pomaly, použi igelitový sáčok, do ktorého uzavrieš výrobok a každý deň ho prevrátiš naopak. Čerešňa je dosť nepríjemné drevo na sušenie, lebo rada praská. Hlavne keď máš vo výrobku aj beľové aj jadrové drevo, ktoré majú odlišné vlastnosti, jedno vysychá pomalšie, druhé rýchlejšie, čo spôsobuje praskanie a prehýnanie výrobku. No nenechaj sa odradiť týmito informáciami, čerešňa je krásne drevo a výrobky z nej sú parádne :) Veľa zdaru!

      Skw

Pridaj komentár

